Mióta gyermekem született, teljesen új értelmet nyert a családi autó fogalma: minél nagyobb, annál jobb. Ebből a szempontból pedig a hosszú tengelytávú (a 3122 mm éppen akkora, mint az Audi A8 L-é) Fiat Scudo ideális esetnek tűnik. Nem kell bajlódni a gyerekkocsi összehajtogatásával vagy szétszerelésével, kilenc ülés mögé simán be lehet állítani, s még a mobilágynak, a bőröndöknek és egyéb holminak is marad hely.
Szükség esetén a hátsó és a középső üléssornál a háttámlák döntésével, illetve a pad előrebuktatásával bővíthető a csomagtér – az ülések kiszerelése azonban már férfiembert, tárolásuk pedig egy garázst kíván.
Bár a nagy üvegfelületeknek köszönhetően a körkörös kilátás jó, tekintélyes méretei (h./sz./m.: 5135/1895/1980 mm) és fordulóköre (12,6 m) miatt szűk utcákban, parkolóházakban nem egy leányálom a Scudo manőverezése – a 101 600 forintos tolatóradar megéri az árát. Ahogy a vezetőhely, úgy a vezethetőség is kissé teherautós, de ez korántsem jelenti azt, hogy lomha vagy fapados lenne a kocsi. A hatfokozatú sebességváltó jól beosztja a 2,0 literes dízelmotor (128 LE/320 Nm) erejét, kényelmesen felvehetjük a forgalom ritmusát.
Az előzési rugalmasság is megfelelő, míg autópályán gond nélkül tartható a 130-140 km/órás utazósebesség, ám ekkor már állandó útitársunk a szél- és menetzaj. Csinos homlokfelülete és tömege (önsúly: 1944 kg) okán iszákos a Fiat, tesztünk során 8,6 literes átlagot mértünk. Meglehet, hogy a Scudo nem olyan divatos, praktikus és biztonságos, mint a modern egyterűek, de nem is terheli oly mértékben a családi költségvetést: a tesztelt nyújtott változat indulóára 6 821 550 forint, ennél a jól felszerelt Executive kivitel közel másfél millióval drágább.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!