A Nissan Leaf és a BMW i3-as extraként kínálja a nagyobb kapacitású akkumulátort, a Volkswagen pedig az egyszerűség kedvéért rögtön a nagyobb kapacitású teleppel kínálja majd szeptembertől az e-Golfot. Erről Dr. Volkmar Tanneberger, a Volkswagen elektromos fejlesztésekért felelős vezetője beszélt a berlini Formel E futamon.
A jelenlegi 24,2 kWh helyett már 35,8 kWh lesz az új fejlesztésű cellákból összeállított lítium-ion telep kapacitása, ami a szabványos mérés alapján 300 km-es hatótávolságot eredményez majd. Persze a Volkswagen tisztában van azzal, hogy ez elméleti érték, de azt mondják, a 200 km kényelmesen meglesz majd egy feltöltéssel. De nem csak az akkumulátor újul meg, az első kerekeket hajtó villanymotort is lecserélik, 136 helyett immár 163 lóerő lesz a teljesítmény. Annak érdekében, hogy ne szaladjanak el a költségek, a VW nem cseréli le a 3,6 kW teljesítményű fedélzeti töltőt, szóval konnektorról tovább tart majd az akkumulátor töltése; a Volkswagen által favorizált 50 kW-os CCS-tölőoszlopok jelenthetik a megoldást, de ezek meglehetősen ritkák. A Volkswagen úgy tervezi, 2019-ben lesz szériaérett az e-MQB elnevezésű új építőkészlet, amely kifejezetten az elektromos és hálózatról tölthető hibrid autók alapjául szolgál majd.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!