A cég bejegyzésének 100. évfordulóján márciusban tartott rendezvényen bemutatott önvezető autó szerencsére csak a kezdet volt, a BMW márka rajongói nem nagyon tudnak mit kezdeni az olyan autóval, ahol az emberei vezető csak egy megtűrt, szükséges rossz. Róluk sem feledkeztek meg, hiszen a bajor gyár által szponzorált Concorso d”Eleganza Villa d”Este rendezvényen rögtön két tanulmánnyal is kedveskedtek nekik: a 2002 Hommage nevű autó mellett az R5 Hommage nevű motorkerékpár szók nekik.
Az autónál nem egyszerűen a névadó 2002-es típus, hanem annak a csúcsváltozata, a Turbo volt az inspirációja. Ennek szellemiségét ma legjobban az M2-es viseli magán, ennek megfelelően ez volt a kiindulási alap az építéskor. Nem sok maradt meg a karosszériából, egyedül a tetővonalnál ismerhető fel a rokonság. Teljesen átalakították az orrot, ahol a széles és lapos vesék mellett egy-egy lámpából áll a fényszóró, és alul mindössze egy légbeömlőt helyeztek el.
A lámpák felett szemöldökként elhelyezkedő irányjelzők folytatásaként egy, a karosszérián körbefutó karbon csíkot helyeztek el, ami az egykori króm díszlécet hivatott helyettesíteni, az oldalfalat alul befelé húzták, így sokkal drámaibb hatást értek el a kerékjárat-szélesítésekkel. A hátsó sárvédőkön elhelyezett szellőzőnyílás funkcionális, de nem a szellőzés a feladata, hanem ide rejtették a kilincseket.
A BMW nem árulta el a 2002 Hommage tanulmány műszaki részleteit, de több mint valószínű, hogy változatlan formában vették át az M2-es 370 lóerő teljesítményű soros hathengeres motorját. Azt azonban elárulták, hogy nem szerepel a terveik között egy sorozatgyártású autó elkészítése, azonban abban még lehet reménykedni, hogy a következő generációs kompakt kupénál legalább részleteiben valami hasonló formát látunk majd, amivel élesen megkülönböztetik majd azt az elsőkerékhajtású kompakt modelljeiktől.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!