Mivel a piacon nem talált magának megfelelő partnert, a tulajdonos kínai Geely segítségével készíti el moduláris kompakt építőkészletét a Volvo, amely most rögtön két tanulmánnyal, a 40.1 és 40.2 jelzésű autóval jelzi nekünk, mire is számíthatunk majd hamarosan.
A hagyományos erőforrások között a nagyobb autókból ismert Drive-E motorok lesznek, azonban a 2,0 literes négyhengeres mellett a 1,5 literes háromhengeres változatban is elérhetőek lesznek. Az SPA-hoz képest az lesz a legnagyobb változás, hogy a 6 fokozatú kézi kapcsolású váltó helyett kérhető automata 7 fokozatú, dupla kuplungos egység lesz.
A Compact Modular Architecture nevű alap része annak a stratégiának, miszerint a Volvo 2025-ig 1 millió villanymotoros/plug-in hibrid autót akar gyártani, és ennek részeként már kezdettől fogva villanymotoros autót is kínálnak majd (legalább 350 km-es hatótávolsággal fog rendelkezni), illetve T5 Twin Engine néven lehet majd választani a virtuális összkerékhajtású, hálózatról tölthető hibrid hajtást (1,5 literes háromhengeres feltöltött benzinmotor és a 7 fokozatú dupla kuplungos váltóba behajtó villanymotor mozgatja majd, itt nem lesz virtuális összkerékhajtás).
A CMA sokoldalúságának bizonyítása érdekében készített rögtön két karosszériaváltozatot a Volvo, egyben azt is jelezve, hogy a formatervezőknek még bőven vannak ötletei arra, hogyan tudják az éppen aktuális, sarkos formavilágot kompakt autóra alkalmazni. A legnagyobb újdonság, hogy a kocsik orrán nem a megszokott hűtőrácsot látjuk, épp csak pár függőleges léc van a márkajelzés mellett, és igazából légbeömlőről se beszélhetünk, mert be van falazva ez a rész.
Amíg a 40.1 jelzésű szabadidő-autó egészen a tetőig felszaladó LED-es hátsó lámpákat kap, a 40.2 jelzésű limuzinnál az S90-esen megismert patkó alakú lámpákat látjuk; a karosszéria egyébként ferdehátú. Hiányzik ugyan a fényezetlen fekete alsó borítás, de a hasmagasság alapján mintha a Cross Country változatot látnánk, bár az is lehet, hogy csak a hatalmas méretű kerekek miatt emelték meg az egészet. Jövőre indul majd a Volvo CMA-építőkészletet használó új kompakt modellsorozat gyártása, várhatóan az itt látható tanulmányokból készülő S40 és XC40 modellekkel.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!