Az az érzésem, hogy a Toyota nagyon le akarta vakarni a Yarisról a „hölgyek kedvence” jelzőt, mert az új nemzedék gyakorlatilag teljesen elveszítette az előd gömbölyűségét, s ezzel a bájosságát is. Hogy ez jó lépés volt-e, arra csak a későbbiekben, az eladási eredmények ismeretében kapunk majd választ, de az biztos, hogy a férfiszemnek jobban tetsző autóval rukkolt elő a gyártó.

A beltérben is mintha szándékosan visszafogták volna a tervezőket. A központi digitális kijelző már a múlté, helyette hagyományos, analóg órák tájékoztatnak – hozzáteszem, a leolvashatóság fényévekkel jobb. Így a játékos, egyéni megoldásoknak gyakorlatilag lőttek, de helyette sokkal komolyabb autó benyomását kelti a Yaris, miközben az előd számos jó tulajdonságát (remek körkilátás, rengeteg tárolóhely) megtartotta.

Csak semmi feltűnősködés! Az elődhöz képest konzervatív a belső Csak semmi feltűnősködés! Az elődhöz képest konzervatív a belső

Hogy komolyabb autó a harmadik generáció, arra a méretei is rávilágítanak. A 13,5 centis növekedés dacára ugyan még mindig nem éri el a 4,0 métert (3885 mm), de a modellbe beülve ugyanolyan tágasnak tűnik, mint mondjuk a kategória két gigásza, a Kia Rio vagy a kifutó Peugeot 207-es. Négy felnőttnek – ha nem különösebben langaléták – kifogástalan helyet biztosít a Yaris, a magasabbaknak meglepő módon csak az okozhat kisebb bosszúságot, hogy a biztonsági öv magassága elöl nem állítható. Tulajdonképpen a Toyota a helykínálat növekedésével magyarázza azt, hogy már nincsenek sínen tologatható hátsó ülések, viszont így a csomagtartó 285 literes, ami egyértelműen átlagos. Ha bővíteni szeretnénk a rakteret (768 liter), a hátsó támlákat 60:40 arányban lehet dönteni, de mivel az ülőlapok fixek, nem kapunk teljesen sík felületet.

Feszes tömésű, hosszú távon is kényelmes ülések járnak a Yarishoz Feszes tömésű, hosszú távon is kényelmes ülések járnak a Yarishoz

Ami a belsővel kapcsolatos minőségi benyomást illeti, vegyes a kép. Az első ajtókra csak egészen minimális méretű kárpitozás jutott, illetve a pohártartókat is magában foglaló, a váltót körülvevő rekesz rögzítése hanyag. Ehhez képest hatalmas kontrasztot képviselnek a kiemelkedően finoman „kattanó” kapcsolók, valamint az internetezésre is alkalmas, érintőképernyős navigátor, mely a kiskategóriában eddig nem látott grafikát vonultat fel, illetve számos okosságot tud, például megjeleníti a tolatókamera képét, így a 159 ezer forint nem is sok érte.

Az 1,33-as motor igazi favorit lehet

Nagy meglepetést okozott a Yaris azzal, hogy milyen jó vezetni, a rugózási kényelem sokkal jobb a korábbinál. Sőt, az eddiginél jóval közvetlenebb kormány és egészen rövid utakon kapcsolható váltó került a modellbe, így e tekintetben egyértelműen a kategória legjobbjaihoz tartozik. Főleg az 1,33 literes benzinmotorral! Mivel az 1,0 literes háromhengeres nagyon haloványnak tűnt a nemzetközi menetpróbán, az 1,4-es dízel árából (3 820 000 Ft) pedig akár egy tisztességes kompaktautóra is futja, nem vitás, hogy az 1,33-as erőforrás képviseli az arany középutat. 99 lóerője a legtöbb forgalmi szituációban elegendő, de ha nem sajnáljuk pörgetni, szépen megjön az ereje. A változó szelepvezérlésű egység alapjáraton egyébként olyannyira csendes, hogy sokszor csak a fordulatszámmérőről veszi észre a vezető, hogy bizony jár az erőforrás. Szintén dicséret illeti a Toyotát azért, mert a kiskategóriában még mindig nem túl gyakori hatfokozatú manuális váltót szériában adják az 1,33-as Yarishoz, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy autópályatempónál is takarékos marad a modell. Így aztán nem meglepő, hogy a benzinkúthoz érve nem okozott csalódást a Yaris. A 6,6 literes átlagfogyasztás a túlnyomó többségében városi használatot figyelembe véve igencsak jó érték.

A befogadóképesség átlagos és a bővítés után nincs sík padló A befogadóképesség átlagos és a bővítés után nincs sík padló

A Yaris 1.33 3 320 000 forintos ára természetesen csak tájékoztató jellegű, hiszen aligha van olyan, aki 2011-ben légkondicionáló nélkül vesz új autót (a klímás verzió 3 570 000 Ft). Ha körbenézünk a konkurensek között, jól látszik, hogy nem a Toyotával szaladt el a ló, hanem manapság már ennyit kérnek egy kisautóért. Ráadásul ha valaki úgy szeretné, minden igényt kielégítően, a magasabb kategóriákhoz méltó módon felszerelheti az új Yarist.

Komfortosabb lett a Yaris futóműve, egészen szépen „átlépi” az úthibákat Komfortosabb lett a Yaris futóműve, egészen szépen „átlépi” az úthibákat

Tetszett
kis fordulókör
helykínálat
pontos váltó/direkt kormány

Nem tetszett
magas fordulaton hangos motor
biztonsági öv nem állítható
nem aszferikus tükrök

Összegzés
Kisebb hibái ellenére is egyértelműen előnyére változott a Yaris, az értéktartást és a csekély fenntartási költségeket ismerve nehéz melléfogni vele. Azt viszont jobb, ha megszokjuk, hogy egy közepesen felszerelt kisautó már közel négymilliót kóstál…

Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i
Összlökettérfogat: 1329 cm3
Hengerek/szelepek száma: S4/16
Maximális teljesítmény: 73 kW (99 LE) 6000/min
Maximális nyomaték: 125 Nm 4000/min
Hossz./szél./mag.: 3885/1695/1510 mm
Tengelytáv: 2510 mm
Saját tömeg: 1015 kg
Terhelhetőség: 455 kg
Csomagtér: 286-768 l
Üzemanyagtank: 42 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,7 s
Maximális sebesség: 175 km/h
Fogyasztás városban/
országúton/vegyes: 6,8/4,5/5,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 123 g/km
Alapár (1.0 három ajtós, 69 LE): 2 895 000 Ft
A tesztelt modell ára: 3 320 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!