Sajtóértesülések szerint (hvg) csak azért lenne rendszámcsere Magyarországon, hogy a költségvetés 12 milliárd forint bevételhez jusson még az idén. Az ütemezés alapján mindössze két év alatt lebonyolítanák a cserét, ami elég optimista becslésnek tűnik. Ki az, aki manapság önként és dalolva rohanna, hogy az elsők között cserélje le a hatósági azonosító jelzését, és ezért még 8500 forintot is fizethessen?
Valószínűleg mindenki kivárna az utolsó pillanatig, az összes új rendszámot pedig nem lehet egyszerre legyártani. Igen, a remélt 12 milliárd forintnak egy jelentős része rögtön a kiadási oldalon is megjelenik, maga az alumínium-lemez, a nyomógép, a festék, a speciális fényvisszaverő fólia mind költség, no meg a rendszámot gyártó társaságnak is meg kell élnie valamiből. A félreértések elkerülése végett: nem szeretném a rendszámok legyártásával megbízott Plaket Kft.-t semmivel se vádolni, nem az ő kezdeményezésüknek tűnik a dolog.
A három betű-három szám kombináció még évekig-évtizedekig húzhatja, hiszen csak az MAL-xxx kombinációknál járunk, és az autópiac megtorpanása miatt lelassult az új rendszámok gyártásának üteme is.
Persze az államigazgatás rögtön egy kevésbé anyagi irányú indoklással is előállt: a bűnmegelőzést segíti, ha az autók a tulajdonosuk lakóhelyére utaló rendszámot kapnak. Ja persze, mintha nem lenne rengeteg apuka-anyuka nevén lévő autó a vidéki alacsonyabb KGFB tarifák miatt. Arról nem is beszélve, hogy az újfajta rendszámot is egyszerűen el lehet majd lopni, és egy másik autóra átrakni. Hiába lenne a változó méretek miatt esetleg csavarral rögzítve a tábla (mint például Németországban), az technikailag mindössze letérdelést és a lökhárító mögé nyúlást jelent, azaz 1 perc alatt kivitelezhető.
Csak remélni tudjuk, hogy egyszerű tévedésről van szó, valószínűleg a jelentősen csökkentett regisztrációs adó tételek miatti bevétel-kiesést szerették volna kompenzálni, több lehetőséget is felvetettek, amelyek közül a baleseti adó valósult meg. A rendszámcsere ötletét meg egyszerűen elfelejtették kitörölni. Az egésszel kapcsolatban csak annyi a baj, hogy a minisztériumok a helyzet tisztázása helyett egymásra mutogatnak, se az NGM-nél, se az NFM-nél nem érzik magukat illetékesnek. Úgy tűnik, nem csak következmények, de felelősség nélküli ország is vagyunk.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!