1979-óta a Mercedes kínálat része a G-osztály, amely mai megjelenését a kilencvenes évek elején – Porsche segítséggel – nyerte el. Most az eladások túlnyomó többségéért felelős AMG változatokat újítják meg, az új motorokat a zord svéd időjárásban is tesztelik.
A katonai terepjárónak indult Mercedes G-osztály az utóbbi években már igazi státuszszimbólum, a gyártás 85-90 százaléka a G 55 AMG csúcsváltozatot jelenti, mivel az arab, orosz és kínai milliomosok ezt vásárolják. Ennek megfelelően megkapja az új, 5,5 literes, V8-as biturbó motort az alvázas terepjáró, és igazi csemegével, egy gyári építésű V12-es G-osztállyal is készülnek.
Kívülről az első lökhárító nagy légbeömlő nyílásairól lehet felismerni az újdonságot, a V8-asnál csak a jobb oldali légbeömlőre van szükség, a V12-esnek már mindkettő kell a hibátlan működéshez.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!