“A Q3-ban több volt az autóban, túl óvatosan mentem az utolsó szektorban. Ismertem Rob részidejét, és amikor láttam a sajátomat, túl korán fékeztem a tizenegyes kanyarban. Onnantól pedig már nem lehetett visszahozni a lemaradást” – árulta el a szombati sajtótájékoztatón Michelisz Norbert, aki így a második helyet szerezte meg az időmérőn, ami azt jelentette, hogy a fordított rajtrácsos Nyitó futamon a kilencedik helyről rajtolt a két csapattársa, Monteiro és Huff közül. A piros lámpák kialvása után Norbi a kilencedik rajthelyét megvédve gond nélkül eljött, ugyanakkor Huffot megelőzte Gabriele Tarquini. Az első kör végén Monteiro már az 5., Michelisz pedig a 6. helyen haladt, mivel hárman is kiestek, kicsúsztak előlük. Huff visszaelőzte Tarquinit, így ment a csapattársai után a hetedik helyen. Az élen haladó Hugo Valente boxutca-áthajtásos büntetést kapott, miután a pole-ból induló James Thompsont kilökte a rajt után, így a három Honda még egy-egy pozíciót feljebb lépett.
A futam előtt több versenyző is elmondta, hogy a marokkói pályán nagyon nehéz előzni hasonló tempót diktáló autót, és ennek megfelelően az első egy-két kör után kialakuló élmezőny be is állt a következő sorrendbe: Coronel, López, Muller, Monteiro, Michelisz, Huff. Egy idő után az egyértelműen gyorsabb tempót futó López támadni kezdte az élen haladó Coronelt, aki azonban végig kitartott, és 2014 után az első futamgyőzelmet szerezte meg a Chevroletnek. Három körrel a vége előtt Norbinak csapatrádión jelezték, hogy Monteiro megpróbálja támadni Mullert, úgyhogy maradjon közel hozzájuk, hátha ő is előzni tud, ha adódik lehetőség. Nem volt azonban esély, így mindenki maradt a helyén. Mivel a második, Fő futamon a három Honda indul az első-második-harmadik helyről, számukra a fordított rajtrácsos futamon az autó épségének megőrzése volt az elsődleges cél. Ez sikerült is.
A Norbi számára 5. hellyel véget érő Nyitó futam után ezúttal eső és szél várta a csapatokat a pályán, hivatalosan is esős versennyé minősítették a marokkói Fő futamot. A rajtot Huff jól kapta el, simán megtartotta az első helyét, Micheliszt viszont megelőzte Tiago Monteiro, ugyanakkor az első kanyar kigyorsításánál Norbi kapásból visszaelőzte őt, sőt még José María López is elment erőszakosan a portugál mellett. Az ötödik körben a Citroën argentin világbajnoka túlméretezte a tizes kanyart, Monteiro így visszaszerezte a harmadik helyét, és újra kialakult a rajtsorrend az élen: Huff, Michelisz, Monteiro, López.
A 10. körben ugyanott, ahol korábban López, a tizes kanyarban Norbi is lecsúszott kicsit az ívről, és ezzel 1,5 másodpercre le is szakadt Huff mögött, cserébe a Monteiro, López páros megérkezett a nyakára. Michelisz ezután egyből javított: 1:33,118-cal megfutotta az addigi leggyorsabb kört, így újra megnyugtató távolságra nyúlt el az üldözőitől, és egy kör alatt lefelezte a hátrányát Huffhoz képest. Norbi az utolsó két kör kezdetén kicsit agresszívabban megérkezett Huff mögé az egyik féktávon, ezután azonban a brit pont annyira leszakította magáról, hogy ne tudjon támadni. A kiszámíthatatlan vizes aszfalton már senki sem vállalt felesleges kockázatot az élen, így az első négy pilóta a rajt sorrendjében ért be a célba. Michelisz Norbert eddig a két harmadik helyezést hozó franciaországi nyitó fordulóban gyűjtötte a legtöbb pontot (30) 2016-ban. Eddig. Marokkóban ugyanis a mostani második hellyel, az első futamos ötödik pozícióval és az időmérős második helyezéssel ezúttal 32 pontot szerzett. Ezzel már 85 pontja van idén, amivel feljött a negyedik helyre a bajnokságban.
A Zengő Motorsport versenyzője, Ficza Ferenc a kormányszervo hibája miatt (olajszivárgás) nem tudott elindulni az időmérőn, a Nyitó futamon 13, az esős Fő futamon 14. lett, több ellenfelét is megelőzve.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!