A Toyota hivatalosan még most is titkolja a Yaris HSD legfontosabb számait, többek között a belső égésű motor lökettérfogatát is. Azonban néhányan már a Tokiói autószalon előtt kipróbálhatták az autót, és az embargó ellenére a számok kiszivárogtak.
A Toyota Yaris HSD 1,5literes Atkinson ciklus szerint működő benzinmotort kap, az elektromotorral kiegészülve a rendszerteljesítmény 100 lóerő, ami épp csak meghaladja az 1,33-as benzines 99 lóerejét. A Prius hibrid rendszeréhez képes 42 kg-mal csökkent a tömeg, olyan megoldásoknak köszönhetően, hogy például a hátsó ülések alatti akkumulátor-csomag már csak 150 cellás, szemben a Prius 192 cellájával.
A hibrid a nagyobb nyomaték miatt sokkal jobban autózható lesz, a 100 km/órás sebességet 12 másodperc alatt, a sima benzinesnél 0,3 másodperccel gyorsabban éri el. A szabványos fogyasztás még nem ismert, egyedül annyi, hogy a CO2-kibocsájtás érezhetően alacsonyabb lesz 85 g/km-nél, azaz 3,6 l/100 km-nél.
A Toyota egyébként úgy számol, Európában az eladott Yarisok húsz százaléka lesz a HSD hibrid, mivel nem csak ott lehet érdekes, ahol az alacsony CO2 kibocsájtást adókedvezményekkel is támogatják, de a nagyobb teljesítményre vágyó autósoknak is életképes alternatíva lehet. Hollandiában például az adókedvezmények miatt az eladott Aurisok 94 százaléka hibrid hajtású…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!