A fejlesztést végző Abarth cég volt az első tulajdonosa az SE037-001 alvázszámú Lancia Rally 037 prototípusnak, amelyet a világbajnoki címet szerző versenyautó fejlesztéséhez használtak, később a munkában résztvevő Sergio Limone mérnök vásárolta meg a kocsit, amely nemrég került mostani tulajdonosához.
A fejlesztésnél a középmotoros Lancia Monte Carlo Group 5 pályaautó volt a minta. Sergio Limone 1980 áprilisában vázolta fel az autó megjelenését, a Dallara cégnél szeptemberben kezdték el az építést, december elején a Campovolo reptéren megtette első kilométereit az autó – még szívómotorral, hiszen probléma volt a kompresszorral, amit csak a karácsonyi szünetet követően építettek be.
1981 január 26-án a Pininfarina szélcsatornájában optimalizálták a karosszériát, ahol kiderült, hogy be kell zárni a hátsó részt, majd a Pirelli tesztpályáján próbálták a módosított autót, ahol az első kémfotók készültek róla – március 12-én publikálták a képeket Angliában (Autosport) és Olaszországban (Autosprint).
A fejlesztés során nagyobb hátsó szárnyat kapott az autó, és Michelin abroncsokra váltottak, úgyhogy Franciaországban folytatódott a tesztelés – ekkora már elkészült a 002, 003 és 004-es prototípus is, valamint folyamatban volt az első Stradale, azaz közúti autó építése. 1981 november 10-én ralipályákon is tesztelték az autót, ekkor már egy újabb, a Pininfarina által tervezett orra volt. Nem sokkal ezt követően eladták megálmodójának az 1-es alvázszámú prototípust.
A debütáló szezonjában, 1982-ben műszaki problémák hátráltatták a győzelmeket, ezért az Opel Ascona 400-assal Walter Röhrl lett a világbajnok, 1983-ban már az Audi Quattro-kat legyőzve sikerült megnyernie a Rali-vb-t, utolsó kétkerékhajtású autóként. A most eladásra kerülő prototípus korábban a torinói Museo dell Automobile tárlatának is része volt, 2013-2014 során teljesen felújították, megtartva az eredeti belsejét. Teljesen működőképes, érvényes angliai rendszámmal rendelkezik, szóval ha új tulajdonosa úgy akarja, akár azonnal bele is ülhet és elhajthat vele. Feltéve, hogy előtte azért kifizeti a becsült 100-120 millió Ft-os vételárat.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!