Új dízelmotor-generációt készített a Ford EcoBlue néven, amely 2,0 literes lökettérfogattal kezd a két nagyobbik Transitban, de nemsokára már a személyautókban is elérhető lesz majd, és 1,5 literes lökettérfogattal is választható lesz.
Tiszta lappal kezdtek, minden részegységnél a belső súrlódás, és így végeredményben az autó üzemanyag-felhasználásának csökkentését tartották szem előtt: eltolt hajtókarok, olajfürdős szíjhajtás, moduláris vezérműtengelyek, vagy épp tükörpolírozott felületű szívósor jellemzi a konstrukciót. Ezek, és a kisebb méretű, hamarabb felpörgő turbó is hozzájárul ahhoz, hogy a fordulatszám-tartomány alsó részén mintegy 20 százalékkal nőtt a nyomaték az elődnek számító 2,2 literes dízelhez képest; a fogyasztás átlagosan 13 százalékkal lett alacsonyabb.
A kis fordulaton nyomatékosabb erőforrás megkönnyíti a sofőr dolgát, az optimalizált befecskendezési folyamatnak köszönhetően fele olyan hangos alapjáraton az EcoBlue, mint az általa váltott négyhengeres. Az Euro 6-os előírásoknak való megfelelést AdBlue-adalékos kipufogógáz-utánkezeléssel garantálják. Az erőforrás-váltással együtt több lóerőt is kapnak a vásárlók, immár 105 LE az alap, 130 és 170 lóerő választható, később 200 lóerőnél erősebb változat is lesz majd a haszonjárművekben.
Világszerte kínálni fogják az új Ecoblue dízelt, ennek megfelelő gondossággfal jártak el a fejlesztés során, próbapadon mintegy 5,5 millió km-t futottak az erőforrások, autókba szerelve, tehát közúti forgalomban mintegy 400 000 km-t tettek meg – utóbbinál nem csak gyári sofőrök, de Ford-haszonjárműveket a hétköznapi munkájuk során használó emberek is a volán mögött ültek.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!