Ne hagyják magukat félrevezetni a lendületes vonalvezetésű karosszéria által, az itt látható Toyota Fortuner a japánok talán leghagyományosabb felépítésű személyautója: létraalváz az alap, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merev hidas felfüggesztés dolgozik, a hosszában beépített négyhengeresek a hátsó- vagy felár ellenében mind a négy kerekeket hajtják.
Két dízel- és egy benzinmotorral indul a forgalmazás, utóbbi az elődben is szolgált 2,7 literes, 166 lóerős (245 Nm) erőforrás, a kisebb dízel 2,4 literes, 150 lóerős (400 Nm), a nagyobb 2,8 literes és 177 lóerős (420 Nm kézi váltóval, 450 Nm automatával). A kézi- és az automatikus váltó is hatfokozatú. Mivel várhatóan sokan használják majd vontatásra a Fortunert – a kézi váltós kivitel 3, az automatikus 2,8 tonnát húzhat –, az elektronikus menetstabilizálónak van vontatmány-stabilizáló funkciója is.
Feláras az összkerékhajtás, egyszerű forgókapcsolóval lehet választani a hátsó- vagy összkerékhajtás közül, van terepfokozat is, a hátsó differenciálzár feláras extra. A műszerfalon ott találjuk a Toyota Touch fejegységét, a légkondicionáló háromzónás (elöl oldalanként, és a két hátsó üléssor), és a könyöklőben lévő tároló is légkondicionált, ott lehet például hidegen tartani az italokat. Felár ellenében teljesen LED-es fényszórókkal is meg lehet vásárolni a Toyota Fortunert, amelynek európai forgalmazását továbbra sem tervezik.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!