Nem egyszerűen csak egy új autó az Alfa Romeo Giulia, az a márka újjászületésének első kézzelfogható jele. A Fiat konszern rövid időn belül mintegy 160 milliárd Ft-ot költ új technológiákra, termékekre és gyárakra azért, hogy világszerte ismert prémiummárkát faragjon az Alfa Romeo-ból.

Úgy próbálja megváltani a világot, hogy közben lépten-nyomon jól ismert dolgokat látunk. Az oldalablak-körvonal egyébként BMW-ken használatos, a váltókar mögött elhelyezett központi, érintésérzékeny felülettel ellátott kezelőszerv szinte pontos mása az Audi által használt darabnak. Konszernen belülről ered, így lopásnak nem tekinthető a ferrarisan a kormányon elhelyezett motorindító gomb. Egyéb ismerős részleteket is fel lehet fedezni a Giulia Quadrifoglio Verde nézegetése során, de muszáj megjegyezni, hogy a normál autók kisebb méretű első légbeömlőket kapnak, és mellőzik majd a karbon spoilereket is.

Első körben csak a kínálatot megkoronázó autóról közöltek pár részletet, miszerint a Ferrari mérnökei által hangolt, hathengeres turbómotor teljesítménye 510 lóerő, a teljesítmény/tömeg arány pedig 3 kg/LE alatt marad, ami 1,5 tonna alatti saját tömeget feltételez. Az összkerékhajtás olyan, hogy hátul az elektronika oldalanként is tudja irányítani a nyomaték eloszlását, így még mostoha útviszonyok közepette is meg lehet majd közelíteni a 3,9 másodperces 100-as sprintet.

Elől kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros, független, alumíniumból készített felfüggesztést kap az Alfa Romeo Giulia, amelynek karosszériájában az acél mellett alumíniumot, karbont és hagyományos műanyagot is használnak. Teljesen új az elektromechanikus fékrendszer, ami gyorsabb menetstabilizáló-beavatkozást tesz lehetővé. A DNA kapcsolónál a korábban AllWeather néven futó üzemmódot az Advanced Efficient, azaz takarékos mód váltja, illetve a QV (és a jövőbeli sportos kiviteleknél) lesz még egy Racing, azaz verseny mód is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az új Giluia 2016 tavaszán kerül majd a kereskedésekbe, és valamikor 2016/2017 fordulóján érkezik az ugyanerre az alapra épülő szabadidő-autó, a márkát pedig egy nagy méretű luxuslimuzin koronázza majd meg leghamarabb 2017 végén. Ezzel párhuzamosan nem feledkeznek el utódot készíteni a Giuliettának, a MiTo-nak, és készítenek egy kupét és egy roadstert is. A cél, hogy a 2014-ben realizált 70 ezer darabos értékesítés 2018-ra már évi 400 ezer autó legyen – ennek a mennyiségnek a felét az Egyesült Államokban akarják eladni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!