A Jaguar XE forgalmazása már megkezdődött, az XF-et már bemutatták, így hirtelen a legnagyobb autó, az XJ lett a legöregebb a Jaguar választékában. Ezt próbálták orvosolni a 2016-os változattal, amelynél a legújabb technikai fejlesztéseket alkalmazták.
A teljesen LED-es fényszórókban a nappali menetfény J alakú pálcákat jelent, emellett a légbeömlők formáját egyszerűsítették az első lökhárítóban. Hátul is módosítottak a lökhárító formáján, de alig látható eltérés a korábbihoz képest. Az utastérben új a szórakoztatóelektronikai rendszer, az InControl Touch Pro fejegység iOs és Android kütyükkel is képes kapcsolatot létesíteni, wifi-hotsportként működik és alapáron jár hozzá a 26 hangszórós, 1300 watt teljesítményű Meridian Digital Reference hifi. Ezen kívül lecserélték a műszeregységet helyettesítő monitort, aminek javítottak a felbontásán és grafikáján.
Az eddig is elérhető segédek köre párhuzamos- és derékszögű parkolást elvégző rendszerrel bővült. A 2,0-5,0 literes benzines erőforrások teljesítménye nem változott, a 3,0 literes V6-os dízel teljesítmény immár 300 LE/700 Nm, ennek a szabványos fogyasztása 6 százalékkal csökkent. A kormányszervo az összes Jaguar XJ-ben elektromos.
Új felszereltségként megjelent a Range Rovernél használt Autobiography csúcs-szint, ennél extra krómot, teljes bőr kárpitot (beleértve a tetőt is), tölgyfa betéteket és egyedi hangulatvilágítást használnak, a hátul utazók szórakoztatását a fejtámlákba épített 10,2 colos képátlójú monitorok szolgálják. Az XJR mellé érkező XJ R-Sport felszereltségnél extra spoilereknek és sportosabb kormánykeréknek örülhet a Jaguar limuzin tulajdonosa.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!