A Portugál Rali óta három hét telt el remélhetőleg elég volt arra, hogy a ralis csapatok felkészüljenek a hétvége murvás megpróbáltatásaira. 2014-ben ugyanis nagyon nehéznek bizonyult a Szardínia szigetén rendezett Olasz Rali. A durva murvás utak próbára tették a mezőnyt a három nap alatt. Az előzetes várakozásoknak megfelelően Sebastien Ogier és a Volkswagen győzedelmeskedett Itáliában. A második helyen Mads Östberg ért célba. A bronzérmes hely pedig a sokat hibázó és ezzel az első helyet elvesztő Jari-Matti Latvaláé lett. A 2014-es Olasz Rali negatív szenzációja Mikko Hirvonen lángra kapott autója volt. A finn pilóta kiégett autójának képe sokkolta a ralirajongókat.
“A célom a győzelem, de az ellenfelek nem teszik majd könnyűvé a dolgomat. A feszültség nem kisebb, mint máskor, de a harci kedvem sem kisebb.” – szögezte le a francia pilóta, aki az elmúlt két évben hazavihette innen a győztes trófeát. “Minden egyes itteni rali során fejlődtem, és nyertem az elmúlt két évben. A gyorsasági szakaszok élvezetesek, a vidéki táj gyönyörű és az atmoszféra is kiváló. Ez egy minden ízében nagyszerű verseny.” – tette hozzá.
A Mexikói Ralihoz hasonlóan a hétvégén is nagy kihívást jelentenek majd a murvás utak, ugyanis a ponttábla elején álló pilóták hátrányba kerülhetnek a korai rajtolás miatt. A murvás utakról ismert, hogy minél több autó megy végig rajtuk, annál tisztábbak, gyorsabbak és jobb tapadásúak a „söprögetésnek” köszönhetően, így ez esetben a hátrébbról rajtolás előnyt jelenthet. A dél-amerikai versenyen azonban bizonyosságot nyert, hogy le lehet ezt a hátrányt is küzdeni, hiszen a VW elsőként rajtoló franciája végül begyűjtötte a győzelmet.
11 éve rendezik meg az Olasz Ralit Szardínia szigetén, ugyanis 2004-ben az előző évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával, s így egy nagyon nehéznek bizonyuló ralit kellett teljesítenie a pilótáknak. Mivel azonban a murvás tesztelések nagy része Szardínián folyik, így ez általában komoly segítséget jelent a csapatoknak a verseny különleges kihívásainak feltérképezésében. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is. A hőmérséklet várhatóan idén is eléri a 30°C-ot a hétvégén, így ez elég izzasztó lesz pilótának és gépnek egyaránt.
A rali
A 2015-ös Olasz Rali három napon át tart, s a 23 gyorsasági szakasz 394,63 km-t tesz majd ki. A verseny teljes távja: 1553,11 km. Idén a szervezők több újdonságot is kitaláltak a versenyre. A nyitó éjszakai rajtceremónia csütörtökön és a sziget fővárosában, Cagliariban rendezett gyorsasági szakasz tavalyi újítás, viszont idén itt is éjszakázik a mezőny. A szombati gyorsasági szakaszok – a maguk 200 km-ével – összességében nem voltak ilyen hosszúak 2002 óta. Ráadásul több szakaszon a tavalyival ellentétes irányban megy majd végig a mezőny. A gyorsasági szakaszok hosszának kevesebb, mint harmada azonos a 2014-essel.
Tavaly után idén is Olbia helyett Alghero városa ad otthont a rali főhadiszállásának és a szervizparknak. Az utolsó gyorsasági szakasz, a Cala Flumini lesz a Power Stage, ahol bonusz pontokért versenyeznek a résztvevők. A Monte Lerno Micky’s Jumpja (ugratója) a szezon egyik leglátványosabbja.
A világbajnokság állása a Portugál Rali után:
Pilóták 1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 105 pont 2. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 63 pont 3. Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 57 pont 4. Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 47 pont 5. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 46 pont 6. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 41 pont 7. Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 38 pont 8. Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 35 pont 9. Martin Prokop (CZE) Jipocar Czech National Team 27 pont 10. Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 23 pont Gyártók 1. Volkswagen Motorsport 146 pont 2. Citroën WRT 103 pont 3. Hyundai WRT 94 pont 4. M-Sport WRT 81 pont 5. Jipocar Czech National Team 34 pont 6. Volkswagen Motorsport II 30 pont 7. Hyundai Motorsport N 13 pont 8. FWRT SRL 3 pont
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!