Az 1957-es Le Mans-i 24 órás versenyre készült a Maserati 450 S Zagato Coupé Costin elnevezésű autó, amelynek a Mostro, azaz Szörnyeteg becenevet adták, és ez utóbbi név idővel ráragadt a kupéra. Ezt próbálták megidézni az idei Villa dEste találkozóra készült járművel, amely már hivatalosan is a Szörnyeteg nevet viseli.
Harada Norihiko tervezte az újdonság formáját, a hosszú motorháztetővel rendelkező nyújtott karosszériát karbonból készítették el. Az autó alapja egyébként egy önmagában is járóképes alváz, amelynél az utastér köré azért egy acélcsövekből készített bukókeretet is építenek. A Zagato hivatalosan semmit nem árult el az újdonságról, de a cég milánói főhadiszállásán megtartott hivatalos leleplezés alkalmával a jelenlévő Zagato-tulajdonosoknak elárultak egy-két dolgot, utóbbiak pedig szívesen megosztották információikat az újságírókkal.
Az erőforrás a Maserati által évekkel ezelőtt használt 4,2 literes, szívó V8-as 420 lóerős teljesítménnyel, amelyet orr-középmotorként helyeznek el, a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó a hátsó tengelyen található. A menetteljesítmények nem ismertek – a gyárnak még nem volt alkalma kipróbálni a gépet, épp csak elkészültek az első példánnyal -, de az 1 tonnánál alacsonyabb saját tömeg miatt nem lesz lassú a gép.
A Zagato egyébként mindössze 5 darab Monstro II V8 Maserati kupé gyártását tervezi, és már mindnek megvan a gazdája. A hétvégi Villa dEste autós rendezvényen mutatják meg az első példányt, de a többi néggyel is elkészülnek decemberig – sietnek, hogy a Maserati 100 éves jubileumi évében átadják a Szörnyetegeket. Az olasz Quattroruote újság weboldalán egy 103 fényképet tartalmazó galériát találnak az új Zagato Monstro II V8 Maserati-ról.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!