Az Oettinger tuningcég nem áll be azok sorába, akik a végletekig húzzák a VW Golf GTI-be szerelt 2,0 literes négyhengeres teljesítményét. Ők egy lépéssel tovább mennek, és rögtön a 2,5 literes TFSI-t építik a motortérbe, persze alaposan belenyúlnak ebbe is.
Új a turbófeltöltő, a kipufogórendszer, átprogramozták a motorvezérlést, megnövelték a hűtőkör teljesítményét, mert várhatóan a kedves tulajdonos használni is akarja majd 518 LE (6100/perc) és 680 Nm (3600/perc) teljesítményt. Egy gyári golf R-t áldoztak fel az itt látható autó kedvéért, 3,5 hónap alatt hozták össze a gépet, amelynek a hajtásláncán kívül a felfüggesztését is alaposan átépítették.
A karosszéria 10 centivel lett szélesebb az új felfüggesztések miatt, elöl hosszabb alumínium lengőkarokat építettek be, hátul egyszerű nyomtáv-szélesítőket alkalmaztak, a KW által készített állítható Clubsport lengéscsillapítók és rugók kerültek a gyáriak helyére. Nagy teljesítményű, elöl 6 dugattyús féknyergeket építettek be és acél fékcsöveket kapott az autó, a 20 colos ATS kovácsolt alufelnikre 275/25 R20-as Dunlop Sport Maxx abroncsokat szereltek.
Nem véletlen a felfüggesztés jelentős módosítása, hiszen a tempó se hétköznapi. A 100 km/órás sebességet 3,4 másodperc alatt éri el a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval szerelt Oettinger Golf 500R, végsebessége pedig meghaladja a 300 km/órát. Az alapár 150 000 euró, ezen felül további teljesítménynövelést lehet kérni 600, 650 és 750 lóerős lépésekben.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!