Két új erőforrást mutatott meg a Vienna Motor Symposium konferencián a Volkswagen. A ma is elérhető 1,0 literes, EA211-es motorcsaládba tartozó háromhengeresnél a turbófeltöltő mellett elektromos légsűrítőt is használnak, valamit egyéb belső módosításokat is. Az eredmény 272 LE/270 Nm-es csúcsteljesítmény, azt azonban nem akarták még elárulni, mikor számíthatunk ennek a motornak-technológiának a sorozatgyártásban való megjelenésére.
A másik erőforrás a Bentley Bentayga szabadidő-autóban, a következő Audi A8-asban, és valószínűleg a második generációs Volkswagen Phaetonban is elérhető lesz majd. A 6,0 literes W12-es biturbónál kettős, szívócső-égéstér befecskendezést, hengerlekapcsolást (a menetirány szerinti bal oldalon lévő 6 hengert állítja le), kettő motorvezérlést és motorleállítót is alkalmaznak, ezt ígérik a legtakarékosabb 12 hengeres erőforrásnak. A maximális teljesítmény 608 LE/900 Nm, utóbbit az 1500-4500/perc fordulatszám-tartományban tudja az erőforrás.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!