1955-1963 között a Mercedes pontosan 1383 kupé és 1800 roadster karosszériás 300 SL-t készített, ezek közül 29 darab kupé kapott alumínium karossuériát, és plexi ablakokat a tömegcsökkentés érdekében. Ezek közül 28 sorsa volt ismert, most előkerült a hiányzó 29. darab.
Egy kaliforniai garázsban porosodott negyven éven át az autó, miután egykori tulajdonosa váltóhiba miatt leállította. A Santa Monica-i garázs mélyén pihenő autóról már húsz évevl ezelőtt hallott rudi Koniczek, aki már negyven éve újít fel 300 SL-eket, de csak évek alatt tudott kapcsolatba kerülni a tulajdonossal, aki csak idéntavasszal egyezett bele az autó eladásába.
A nyolcvanas évei végén járó Tom Wellmer az autót szüleitől kapta érettségi ajándékként, majd tizenöt éven át használta azt az autó működésképtelenségét jelentő hiba bekövetkeztéig. Az évek során aztán a garázs megtelt korabeli számítógépekkel, amelyek miatt a kapu nyitását követően nem is lehetett látni az autót. Két embernek egy napos munkájába került a 300 SL kiszabadítása, némi szerelést követően.
A tulajdonos ugyanis a hetvenes években megpróbálta megjavítani az autót, bakra állította a karosszériát, leszerelte a kerekeket, a motorháztetőt, kiszedte a váltót, és ennél a pontnál elfogyott a lelkesedés. Koniczek jövőre kezdi a jelenleg alaphangon 2,5 millió dollár értékű autó felújítását, Wellmer úr ugyanis azzal a feltétellel adta el neki az autót, ha azt olyan állapotba hozza, ahogy az a szalonból kigördült. Ezzel nem lesz baj, hiszen Koniczek úr több korábbi felújítása is megtekinthető a Mercedes stuttgarti múzeumában.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!