Nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy egy németországi lomtalanítás során olyan korai Porsche 901-est találtak, hogy a gyár hat számjegyű euró összeget fizetett a roncsért, és azóta már meg is kezdte annak a felújítását. Az az 57. valaha legyártott Porsche 901-es (a 83. autótól váltottak a 911 elnevezésre), most pedig az 5. legyártott autó került elő.
A 300005 alvázszámú Porsche életéről annyi ismert, hogy azt 1964 szeptember 21-én készítették. Signalrot színűre fényezték a karosszériát, fekete pepita-belsőt és Blaupunkt Frankfurt rádióval szerelték, és az október 20-án került a Porsche sajtóosztály flottájába. A gyár 1965 március 31-én értékesítette azt Günther Wallrabenstein részére, aki versenyzett az autóval. Ezt követően 1967-ig van nyoma annak, hogy a frankfurti Glöckler garázsban szervizelték, ekkor nyoma vész az autónak.
Az Egyesült Államokban élő Jay Sottile harminc évvel ezelőtt vásárolta az autót, talán ezért néz ki az autó, ahogy a nyolcvanas években elképzelték a menő sportkocsit: krómozott felnik, hatalmas méretű műanyag spoilerek, alaposan kiszélesített kerékjáratok. Sottile úr aztán 15 évvel ezelőtt leállította az autót a garázsában, és meg is feledkezett róla; nemrég azonban úgy döntött, a felújításhoz megpróbálja kideríteni a gyári állapotot – eközben találta meg a műszerfal alatt a 300005 alvázszámot. Az autó egyéb adattáblái is alkatrészei is arra utalnak, hogy bizony ez az 5. valaha legyártott Porsche 901 (911), és Dieter Landenberger, a Porsche történelmi archívum vezetője szerint is valódi az autó. Nem tudni, mi lesz a sorsa a kocsinak, felújítás vagy netán értékesítés?
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!