Nagy-Britanniában a kormányzat minden eszközzel azon van, hogy csökkentse a városok nitrogén-oxid terhelését, ez a gáz jellemzően a dízelmotoros járművekből származik. A tervek szerint 2020-tól napi 12,50 font lesz a dugódíj az ilyen járműveknek London, Birmingham, Leeds, Derby, Nottingham és Southampton városokban, illetve ahol már van ilyen, ott ennyivel emelkedik nekik a behajtás egyszeri költsége. Ezt egyedül az Euro 6-os dízelautók tulajdonosainak nem kell kifizetnie.
Azonban nem lesz egyszerű dolog ennek a bevezetése, a tiltakozás mellett egészen biztosan perek is indulnak majd, hiszen korábban a brit kormányzat kifejezetten arra szólította fel az autóvásárlókat, hogy az alacsony fogyasztású dízelautókat preferálják, és a jelenleg életben lévő adózási rendszer is ezt támasztja alá azzal, hogy egyedül a CO2-kibocsájtást, tehát a fogyasztást veszi alapul. Szóval aki korábban hallgatott a politikusokra, az most majd ráfizet – vagy dugódíjként, vagy a nagy értékvesztés miatt, vagy azzal, hogy autót kell cserélnie. Ráadásul nem is egyértelműen közölték a rossz hírt, hanem egy, szombat délelőtt 9.30-kor nyilvánosságra hozott konzultációs levélben rejtették azt el több más téma között.
A személyautóknak 12,50 font, a buszok és teherautók 100 font egyszeri díjat fizetnek, ugyanez igaz a 2006 előtt gyártott benzines járművekre is, dízelekből csak a 2015 utániak mentesülnek az extra kiadás alól, a veteránautók és mezőgazdasági járművek kivételt élveznek. A városok egyébként saját maguk dönthetnek majd arról, bevezetik-e ezt az extra díjat (vagy az ő szemszögükből bevételi forrást), úgyhogy Nagy-Britanniában 2020-ban várhatóan sokkal több helyen kell majd dugódíjat fizetni, mint ma.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!