Bemutatásakor a Ford világautónak szánta a Mondeo-t, de az Észak-Amerikában elmaradt a siker, így a második generációval már kontinensenként külön középkategóriás autót kapott minden Ford leányvállalat.
A negyedik generációnál újra egyesülnek az egyes földrészek autói, az új Focushoz hasonlóan ugyanazt a megjelenést kapja az észak-amerikai, az európai és az ázsiai modell. Padlólemezt az európai típustól veszik át, a motorok között EcoBoost benzines turbómotorokat találunk, Észak-Amerika miatt biztosan lesz benzin-elektromos hibrid változat is, és legalább egy dízelt megtartanak az európai piac számára – igaz, az Euro 6 miatt ez a változat érezhetően megdrágul.
Kérdés, hogy készül-e ötajtós, ferdehátú karosszéria, erre csak Európában van igény, a világ többi részén a limuzin és kombi felépítményeket kedvelik a vásárlók. A Focusból ismert összes biztonsági- szórakoztatóelektronikai berendezés is elérhető lesz majd az autóhoz.