Magyarországon ugyan folyamatosan csökken a közlekedési balesetek száma, azonban a közúti balesetben elhunyt gyalogosoknál 10 százalékos növekedés volt tapasztalható 2009-2010 között. Arról nincs külön adat, hogy ezek közül hány eset történt gyalogátkelőhelyen, de az biztos: rengeteg, siralmas állapotban lévő gyalogátkelőhely van az országban.
Kopott felfestések, rossz látási viszonyok (közvilágítás hiánya) is ott vannak okok között, azaz nem csak az autóvezetők és a gyalogosok figyelmességén, de az infrastruktúrán is javítani kell. A jogi helyzetet se ártana általánosabbá tenni, hiszen jó szándék vezérli ugyan azokat a közútkezelőket, akik például piros sávval emelik ki a gyalogátkelőhelyeket, azonban a KRESZ-ben ábrával szerepel a gyalogátkelőhely felfestés, miszerint az egyszerű, fehér csíkok sora az aszfalton. Egy rámenős ügyvédnek nem nehéz bebizonyítania esetleges bírósági tárgyaláson, hogy a tábla ugyan kint volt, de a megfelelő útburkolati jel hiányában a gyalogosnak mégse volt elsőbbsége. Abszurd? A jog nem a szándékot értékeli, hanem a jogszabály betűjét, vagy éppen ábráját…
Mindenesetre az egyre rosszabb állapotban lévő infrastruktúrára hívja fel a figyelmet a Visibility Kft., amely olyan forgalomtechnikai megoldásokkal foglalkozik, amelyek messziről és minden körülmények között láthatóvá teszik a gyalogátkelőhelyeket, vagy az olyan autóút-gyalogút átfedéseket, ahol nagy a gyalogosforgalom, de nincs lehetőség gyalogátkelőhely kialakítására. Ha az autós már messziről látja az ilyen helyeket, és az ott átkelésre várakozó gyalogosokat, óvatosabban közelíti meg a helyszínt, és talán le is mond elsőbbségéről.
Egy-egy zebra esetén, átlagosan két-háromszázezer forintból kivitelezhető a sötétben-szürkületben napelemes, ledes, villogó prizmákkal ellátott átkelő, de vannak már olyan modern festékek is, amelyek éveken át biztosítják a jó láthatóságot azáltal, hogy a beléjük kevert apró üveggolyók prizmaként verik vissza a fényt. Ma azt látjuk az utakon, hogy 10-ből 8 esetben rosszul láthatóak, kopottak a zebrák, nem – vagy csak táblával – jelöltek a veszélyes útszakaszok.