Nem is olyan rég még arról beszélt a Nissan, hogy nincs értelme annak a köztes lépcsőnek, amelyet a hibrid autók jelentenek az elektromos autózás felé vezető úton. De hiába a Leaf a világ legnépszerűbb elektromos autója, még pár évtizedig foglalkozni kell a belső égésű motorok fejlesztésével is. A legújabb bizonyíték erre az új X-Trail, amelynek hibrid változatát már forgalmazzák is Japánban.
Az MR20DD 2,0 literes benzinmotor teljesítménye 147 LE/207 Nm, ezen kívül még egy 40 LE/160 Nm csúcsteljesítményű villanymotor hajt be az XTronic fokozatmentes váltóba egy második kuplungon keresztül, utóbbi energiaellátását egy lítium-ion telep biztosítja. Klasszikus hibridről van szó, ahol tényleg csak 1-2 km a hatótávolság elektromos módban, a fő szempont jelen esetben a károsanyag-kibocsájtást csökkentése volt – az Európában nem elérhető 2,5 literes szívó benzineshez mérik a változást. A JC08-as mérési ciklus alapján 4,8 l/100 km a szabványos fogyasztást és a 2005-ös előírásokhoz képest a szuper-alacsony károsanyag-kibocsájtáshoz szükséges értékeket 75 százalékkal múlja alul a Nissan X-Trail Hybrid, úgyhogy egy darabig nem kell adózni utána Japánban. Csak a legmagasabb felszereltségi szinttel adják a hibrid hajtást, a Nissan Biztonsági Pajzs mellett így az összkerékhajtás is alapfelszerelés, az alapár 2 804 760 jen, azaz 6,4 millió Ft.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!