A General Motors számára nem újdonság az elektronikus póráz/nyomon követő rendszer, hiszen a legújabb Corvette-ben már működik ilyen, csak ott a parkolófiúkat hivatott kordában tartani. Mivel az új Chevrolet Malibu a legnagyobb jóindulattal se nevezhető sportkocsinak, gyorsan átnevezték a rendszert tinédzser-megfigyelőnek. Ezzel a funkcióval a jármű bizonyos szolgáltatásait lehet korlátozni, illetve utólag meg lehet nézni a statisztikát, hogy például milyen gyorsan haladt a sofőr.
Nagyobb és takarékosabb lett elődeinél – 1964-ben debütált a modell és ez a kilencedik generáció – az újdonság, aminek soha nem voltak ilyen kis lökettérfogatú erőforrásai. A tengelytávolságot például 91 mm-rel nyújtották meg, de ebből csak 33 mm jutott a hátul ülők lábterének növelésére. Az elődhöz képest sikerült 136 kg-ot lefaragni a saját tömegből, ezért a Chevrolet szerint a tulajdonosok nem is fogják hiányolni a korábbi nagy motorokat.
Az alapmotor 1,5 literes turbó 160 lóerővel, ami a 2,5 literes négyhengeres szívómotort váltja, az erősebb benzines egy 2,0 literes turbó 250 lóerővel – ehhez a GM új fejlesztésű 8 fokozatú automatája is választható. Nagy újdonság a Hybrid modell, amelynél a második generációs Volt hajtását vették alapul, de 182 lóerőre növelték a rendszerteljesítményt és az akkumulátor kapacitása is minimális. Noha Európában már nincs jelen a Chevrolet márka, az új Malibut már csak azért is érdemes megnézni, mert várhatóan az itt debütáló fejlesztések előbb-utóbb az Opel típusokba is bekerülnek majd, úgymint hibrid hajtás, keresztmotorhoz tartozó 8 fokozatú automata, tinédzser-megfigyelő rendszer.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!