Ha már a divatlázat kissé elaludva, az utolsók között érkezett a kompakt szabadidő-autók népes táborába, legalább hatásos belépővel szolgált az ASX! Annyi szent, hogy a formaterven nem múlik a sikere, még úgy is képes a figyelem középpontjába kerülni, hogy a hátsó felé haladva láthatóan elfogyott a tervezők lendülete. Persze a kérdés most az, hogy alapmotorjával is ekkora szájhős az ASX?

A kályhaezüstös dekorációk nem teszik értékesebbé a műszerfalat A kályhaezüstös dekorációk nem teszik értékesebbé a műszerfalat

Mivel az 1,6-os benzinmotor kizárólag fronthajtással érhető el, ez „járdasziget-terepjáróvá” minősíti az autót. Nincs is ezzel semmi gond, hiszen a SUV-oknak és a crossovereknek rendszerint úgyis a nagyvárosi „dzsungelharcok” közepette kell helytállniuk, s így a négyhengeres életkedvét sem tompítja az összkerékhajtás. A motor veszettül közvetlen, villámgyorsan reagál a gázadásra és fürgén pörög fel.

Természetesen a lendületes haladáshoz (vagy éppen előzéskor) sűrűn kell használni az ötfokozatú sebességváltót, mindent összevetve azonban a 117 lovas egység tisztességesen viszi a „telekjárót”. Magas fordulaton persze felerősödik a hangja, de ez autópálya-tempónál (130 km/óránál kb. 3500/perc) szerencsére még nem zavaró. Takarékoskodni az ideális kapcsolási pontokra figyelmeztető nyilacska, a fékenergia-visszanyerés és a motort kissé lassan újraélesztő start-stop rendszer segít.

Drágán spórolhatunk a Mitsubishivel

A hazai útviszonyokhoz egyébként ideális partner az ASX, komfortos futóműve és ballonos gumija a legtöbb úthibát ügyesen tompítja. Ehhez képest jól is kanyarodik, átlagos karosszériadőléssel és stabilan fordul. A kormányzás kissé könnyűnek és semlegesnek tűnt, de az áttételezés legalább közvetlen, így egészen pontosan vezethető az autó.

Zöld „AS&G” felirat jelzi a motor „tetszhalott” állapotát Zöld „AS&G” felirat jelzi a motor „tetszhalott” állapotát

Sajnos a külsőhöz képest az utastér berendezése már korántsem olyan érdekfeszítő, bár erről nem annyira a design, mint inkább az anyagválasztás tehet: komor és műanyagos a hangulat, ráadásul a felületek többsége kemény és kopogós. Praktikus részletekből viszont nincs hiány, az utazáshoz nélkülözhetetlen apróságokat számos jól használható tárolórekesz várja, az üdítőket pedig palackozott formában és pohárban is betárazhatjuk. Meglepően nagyvonalú a helykínálat, négy felnőtt kényelmesen elfér az autóban, a variálhatóságot azonban nem vitték túlzásba. A hátsó támlák dőlésszöge állítható ugyan, de az üléseket nem lehet sínen csúsztatni.

Többnyire már 2000-es fordulat alatt jelez, hogy ideje felkapcsolni Többnyire már 2000-es fordulat alatt jelez, hogy ideje felkapcsolni

Invite felszereltséggel 5 950 000 forinttól kapható az ASX. Nem mintha hiányozna, de az AS&G start-stop rendszer csak az 1,3 millió forinttal drágább Intense szinten jár, a hátsó tolatóradarral, panoráma-napfénytetővel, Bluetooth telefonkihangosítással, 17 colos alufelnikkel, xenon fényszóróval és mosóberendezéssel, sötétített hátsó ablakokkal és tetősínnel együtt.

A kormány mögött balra kapcsolható ki a start-stop rendszer A kormány mögött balra kapcsolható ki a start-stop rendszer

TETSZETT
formaterv
rugózási komfort
élénk motor
helykínálat

NEM TETSZETT
start-stop rendszer
ötfokozatú sebességváltó
műanyagos utastér
vételár

ÖSSZEGZÉS
Nem csak a formaterve miatt megnyerő autó az ASX, csupán annyi a probléma, hogy a hasonló motorizáltságú vetélytársaknál lényegesen drágább.

Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC
Összlökettérfogat: 1590 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 86 kW (117 LE) 6000/min
Max. forgatónyomaték: 154 Nm 4000/min
Hossz./szél./mag.: 4295/1770/1625 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1290/580 kg
Csomagtér: 419/442/1219 l
Üzemanyagtank: 63 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,4 s
Maximális sebesség: 183 km/h
Város/országút/vegyes: 7,5/4,9/5,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 135 g/km
Alapár (1.6 MIVEC Invite): 5 950 000 Ft
A tesztelt modell ára: 7 249 000 Ft