Az 508-as négyhengeres, 2,2-es, 204 lóerős dízelmotorja teljesítményben utolérte, míg fogyasztásban bizony kenterbe verte a 407-es 2.7 V6 HDi változatát. Az 508 GT üzemanyagigénye 33%-kal, CO2-kibocsátása pedig 73 g/km-rel, mindössze 150-re csökkent. A korábbi 170 lóerős, 2,2-es gázolajos komoly átalakításokon esett át, teljesítménye 34 lóerővel nőtt, a nyomatéka pedig 370-ről 450 Nm-re hízott.

Drasztikusan átalakított 2.2 HDi aggregát

Megváltoztatták a 2,2-es motor geometriáját, sűrítését, a piezoelektromos befecskendező fúvóka pedig immár nyolcfuratos. Kemény bevonatú dugattyúgyűrűk csökkentik a súrlódást, a változó geometriájú turbófeltöltő járókerete pedig könnyű és ellenálló titánból készült. A „Voltcontrol” gyorsításkor lekapcsolja az akkutöltést, lassításkor pedig munkára fogja a generátort – csak ezzel a megoldással 5 g/km CO2-t takarítottak meg. Az alapjárat 820-ról 700-ra csökkent, ami a frissítésen átesett AISIN hatfokozatú, automatikus váltómű érdeme. Átdolgozták a csapágyakat, a lamellákat és a betéteket, valamint speciális olajjal töltötték fel a rendszert.

Nívós az utastér, csak éppen tárolórekeszből van hiány Nívós az utastér, csak éppen tárolórekeszből van hiány

Az ellenirányban forgó két kiegyensúlyozó tengely révén a motor álomcsendesen jár. A váltó nyugodt tempóban haladva finoman, szinte mindig a tökéletes pillanatban kapcsol, a váltások kellő gyorsasággal történnek. Ugyan érezni az erőt, de a tálalás olyan kulturáltra sikerült, hogy a 204 lóerő és a 450 Nm nem igazán vágja mellbe az embert. Persze van megoldás erre is: aktiváljuk a váltó sportmódját, így 2 tizedmásodperccel gyorsabbak a váltások, az automata csak magasabb fordulatszám-tartományban hajlandó feljebb kapcsolni, az egész autó életre kel, nyers erővel feszül neki az aszfaltnak, pont úgy, ahogy azt elvárjuk egy ilyen kvalitású középkategóriástól! Rendben, de mit kér cserében a 2,2-es HDi? Bagatell mennyiségű, 100 kilométerre vetítve mindössze 6,6 liter gázolajat – a korábban tesztelt manuális váltós 2.0 HDi (140 LE) szedán és kombi kivitelekhez képest ez csak hat decivel magasabb tesztátlag.

A kormány mögötti volánbillentyűkkel is lehet váltani A kormány mögötti volánbillentyűkkel is lehet váltani

Oké, de mitől GT az 508-as? A kettős keresztlengőkaros első futóműtől, mely valamivel precízebb irányíthatóságot biztosít forszírozott kanyarokban, mint a többi 508-as hagyományos, MacPherson első felfüggesztése. A sportos hangolás azonban nem társul modorossággal, rossz úton, keresztbordákon áthajtva nem tompít elég finoman az autó, s ehhez vélhetően a 18 colos kerekek is nagyban hozzájárulnak. Nem stimmel a sportosság képlete ott sem, hogy a kormány ütközéstől ütközésig megtett útja 2,8-ról a GT-ben 2,9-re nőtt. A fordulókör kis túlzással akkora, mint egy csuklós buszé, falak között mérve minimum 12,6 méterre van szüksége a Peugeot-nak, ami a normál változatokhoz képest 30 centis többlet!

A kabin elöl tágas, hátul már csak átlagos, magasabbak számára a fejtér lehet szűkös. Elöl gyakorlatilag egy mobiltelefont sem tudunk elhelyezni, egyedül a könyöklő alatti aprócska rekeszbe lehet pakolni. Az ülések nagyon kényelmesek, jól tartják a testet, a kihúzható combtámaszokért piros pont jár. A vezetőt még masszázsfunkció is kényezteti, de ennek intenzitása nem túl lehengerlő, a működés közben hallható állandó nyekergés, nyikorgás pedig bosszantó, pláne a 10,5 milliós vételár tükrében.

Hátul a fejtér lehet a szűk keresztmetszet Hátul a fejtér lehet a szűk keresztmetszet

TETSZETT
temperamentum, fogyasztás
stílusos megjelenés
automatikus váltó

NEM TETSZETT
tárolórekeszek hiánya
hátsó fejtér
vételár
lassú adaptív távfény

ÖSSZEGZÉS
Formája lenyűgöző, a 2,2-es dízel hangja visszafogott, ahogy a fogyasztása is. Az automatikus váltó passzol a nagy gázolajoshoz, az első ülések kényelme ötöst érdemel. A nyekergő masszázsfunkcióért és a bárdolatlan GT futóműért fekete pont jár.

Peugeot 508 2.2 HDi Aut. GT
Összlökettérfogat: 2179 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó dízel
Max. teljesítmény: 150 kW (204 LE) 3500/min
Max. forgatónyomaték: 450 Nm 2000-2750/min
Hossz./szél./mag.: 4792/1853/1456 mm
Tengelytáv: 2817 mm
Fordulókör: 12,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1540/615 kg
Csomagtér: 473 l
Üzemanyagtank: 72 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,2 s
Maximális sebesség: 234 km/h
Város/országút/vegyes: 8,0/4,4/5,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 150 g/km
A modell alapára: 6 370 000 Ft (1.6 2TR, 120 LE)
A tesztelt verzió ára: 10 515 000 Ft