Akármilyen megosztó is a Juke formája, a Nissannak eszében sem volt finomítani rajta, hiszen 2010-es bemutatkozása óta kis szörnyecskéjével letarolta a piacot. Sőt, még rámenősebbre vették a figurát, lendületesebb szabású kötényeket és látványosabb hűtőmaszkot akasztottak a crossoverre, valamint a nappali menetfényt LED-esre, a fényszórókat pedig xenonra cserélték.

Mozgalmas műszerfal. Továbbra is csak magasságban állítható a kormány Mozgalmas műszerfal. Továbbra is csak magasságban állítható a kormány

Egyszersmind rágyúrtak a személyre szabhatóságra is: Acenta és Tekna specifikáció esetén a tulajdonosok kívül-belül színes dekorelemekkel alakíthatják saját ízlésükhöz a Juke-ot. A 65 000 forintos „Külső csomag” például fehér, fekete, piros vagy sárga színben választható tükörházakat, fényszórókereteket és lökhárító-bajuszkákat tartalmaz, de akár az alufelnik küllői (18 colos méret, 225/45-ös abroncsokkal) is kiszínezhetők.

Szűkös lábtér, keskeny ablakok Szűkös lábtér, keskeny ablakok

A tesztautóba beülve olyan érzésem támadt, mintha a Nissannál felfedezték volna, hogy a lakkfeketén kívül fehér is van a zongorán. Mindenesetre a kiegészítők (középalagút-borítás, szellőzőrostély-gyűrűk, ajtókonzol, váltógomb és díszítő varrások) itt is négyféle színt vehetnek fel, melyek nemcsak hangulatosabbá teszik az utasteret, hanem értékesebbnek is mutatják – Tekna csúcsfelszereltséghez széria, Acentához 65 ezer forintos opció a „Belső csomag”. Személy szerint ennél többre értékeltem, hogy az álcapadló megjelenésével 40%-kal, 354 literre nőtt a csomagtartó
befogadóképessége, az osztottan dönthető támlákkal pedig a bővítés is egyszerű. Amúgy a hátsó üléseken továbbra is passzentos a helykínálat, és a meredek övvonal miatt klausztrofóbiás érzésünk lehet, az emelt üléspozíció jóvoltából viszont kényelmes a be- és kiszállás, s egészen jól rálátni a forgalomra. A vezető dolgát pedig ezentúl 360 fokos parkolókamera és a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs (holttérfigyelés, sávelhagyás jelzés, mozgótárgyészlelés) is segítheti.

Most már használható méretű a csomagtér Most már használható méretű a csomagtér

A kis virgonc motornak van étvágya

A kínálatban a tesztelt 1,2 literes turbómotor jelent újdonságot, ami remekül passzol a Juke izgága karakteréhez. Eco üzemmódban ugyan alaposan leszedálták, Sport programban viszont határozottan veszi a gázadást és lelkesen pörög fel. 1800-as fordulattól már derekasan húz, 115 lóerőjével és 190 Nm-es nyomatékával fürgén viszi a kocsit, és a rugalmasságára sem lehet panasz. Az 1,6-os szívómotornál (manuális váltóval 94, fokozatmentes automatával 117 lóerővel szerepel a palettán) élvezetesebb vezetési élményt nyújt, amihez a rövid utakon és pontosan kapcsolható hatfokozatú váltó, a közvetlen és érzékletes kormányzás, valamint a Juke élénk reakciói, agilis viselkedése is hozzájárulnak. A magas építésű kasztni dacára kanyarokban átlagos oldaldőléssel és stabilan fordul, miközben a futóművön sokat finomítottak: feszes, de korántsem sprőd a hangolás és a rugózási komfort is megfelelő. Ugyancsak a vezetési kényelmet szolgálja, hogy a négyhengeres kulturáltan teszi a dolgát és alacsony fordulaton is jól terhelhető, korai felkapcsolásokkal is tartható a forgalom ritmusa. Viszont a gyakorlatban így sem igazán takarékos az 1.2 DIG-T, tesztünk végén 7,9 literes átlagot számoltunk.

Fotó: Hilbert Péter Fotó: Hilbert Péter

TETSZETT
– erős és kifinomult motor
– vezetési élmény
– használható csomagtartó
– jobb rugózási komfort

NEM TETSZETT
– magas fogyasztás
– bezártságérzés hátul

ÖSSZEGZÉS
Az 1,6-os szívómotornál vezetési élményben és kényelemben is jobb az 1.2 DIG-T, de csak a magasabb Acenta és Tekna szinten választható. Persze azonos felszereltség esetén az 1.5 dCi (110 LE) dízelnél 525 ezer forinttal jutányosabb vétel.

Nissan Juke 1.2 DIG-T
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE) 4500/perc
Max. forgatónyomaték: 190 Nm 2000/perc

Hossz./szél./mag.: 4135/1765/1565 mm
Tengelytáv: 2530 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1525/1523 mm
Fordulókör: 10,7 m
Saját tömeg/teherbírás: 1236/474 kg
Csomagtér: 354/1189 l
Üzemanyagtank: 46 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,8 s
Maximális sebesség: 178 km/h
Város/országút/vegyes: 6,9/4,9/5,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 129 g/km
A modell alapára: 3 745 000 Ft (1.6 Visia, 94 LE)
A tesztelt modell ára: 4 475 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!