Senkit nem ér váratlanul a gyakori csapadék a maláj futam során, a csapatok mérnökei mégsem ezzel, hanem a nagy meleggel foglalkoznak leginkább. A turbómotorok könnyen túlhevülnek a nagy hőségben, s emiatt meg kell oldani a versenyautók extra hűtését. Az autókat a szerelők próbálják meg felkészíteni erre a kemény tesztre. A melegben különösen a motornak és az abroncsoknak jut nagy szerep. Bár a forróság okoz nagyobb fejfájást, az eső gyakran játszott fontos szerepet a Malajziai Forma-1-es futamok életében. 2009-ben 31 körösre kellett rövidíteni a futamot mivel hatalmas eső szakadt a pályára és végül, mikor már járhatatlanná vált a pálya, félbeszakították a versenyt. A 2011-es száraz futam után 2012-ben ismét meghatározó szerep jutott az esőnek, majd az ezutáni két évben ismételten nem szólt bele az időjárás a verseny végkimenetelébe.
A 2014-es Malajziai Nagydíjon Lewis Hamilton vágya teljesült, hiszen első brit pilótaként a malajziai dobogó legfelső fokán beírta magát a Forma-1 történelemkönyvébe. Hamilton mögött csapattársa, Nico Rosberg ért célba. Őt Sebastian Vettel követte a bronzérmes helyen. Érdekesség, hogy az idei első futamon ugyanez a három pilóta állhatott fel a dobogóra, ugyanebben a sorrendben, igaz Vettel ezúttal ferraris színekben. Nem kell nagy jósnak lenni ahhoz, hogy megmondjuk, ezúttal sem várható különösebben nagy meglepetés az első helyeken célbaérők sorrendjében. Persze, amennyiben a technika ördöge nem szól közbe.
Érdekes és egyben szomorú hír látott napvilágot az Ausztrál Nagydíj után. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) törölte a júliusi Német Nagydíjat, így 19 futamosra rövidül a versenyszezon. Eredetileg idén a Nürburgring adott volna otthont a futamnak, de nem tudtak megegyezni Bernie Ecclestone-nal, így sem itt, sem pedig a minden második évben a futamnak helyet adó Hockenheimben nem rendeznek idén nagydíjat. Ezáltal a címvédő Mercedes (amely megpróbálta megmenteni a futamot) és több német pilóta is hazai nagydíj nélkül marad 2015-ben.
Fernando Alonso számára nem indult jól az új szezon régiúj csapatával, a McLarennel. Máig nem tudni, hogy a téli jerezi teszteléskor balesetet szenvedő pilótával pontosan mi is történt. Hallgat erről a csapat és hallgat Alonso és menedzsere is. A spanyol matador közben gőzerővel készült a maláj megmérettetésre, s készülődik Kuala Lumpurba. Angliai orvosok már fittnek nyilvánították, de a végső verdiktet a FIA orvosai mondják majd ki a helyszínen. Ha rajthoz áll a Ferraritól átigazolt pilóta, nagyon össze kell szednie magát, hogy egy jobb eredményt hozzon ki az eddig siralmasan teljesítő McLaren-Hondából. Az Ausztrál Nagydíj meglepő nyitánya volt a szezonnak. A pályán kívüli történések (a Manor és a Sauber körül) izgalmasabbak voltak annál, mint amit a rajthoz álló mindössze 15 autó produkált. A Mercedes várt fölénye mellett Sebastian Vettel és Felipe Nasr teljesítménye mondható számottevőnek. Reméljük Malajzia egy új kezdetet hoz…
A verseny és a pálya
Az 56-körös Malajziai Nagydíj március 29.-én délelőtt 9-kor, maláj idő szerint 15 órakor veszi kezdetét a szepangi pályán. Jules Bianchi balesete miatt itt is egy órával korábbra hozták a rajtot. A pálya hossza: 5,543 km, a teljes versenytáv 310,408 km. A pályarekordot még mindig Juan-Pablo Montoya tartja 2004-ből, ideje 1 perc 34,223 másodperc. A pálya gyors részekből és széles és hosszú kanyarokból áll, így nagyon próbára teszi az autók és pilóták teherbírását. Miután ez a pálya a versenynaptár egyik legszélesebb pályája, sok lehetőséget ad a pilótáknak az előzésre, főleg a hátsó egyenes végén lévő kanyarban. Így nem véletlenül a pilóták egyik kedvence a pálya ezen része. 2014-ben kettős Mercedes-siker született Lewis Hamilton és Nico Rosberg révén. Hamilton győztes ideje 1:40:25.974 volt. A bronzérmes helyen a Red Bull akkori versenyzője Sebastian Vettel ért célba.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!