Nemcsak külső vonalait tekintve nevezhető sportosnak a Mazda6-os, vezetése is maradandóbb élmény, mint a Lagunáé. A 6-os kurta váltókarja igazán kézbe simul, megvezetése precíz, a kormányzás is érzékletes. Belül fiatalos vonalak és átlagos minőségű anyagok uralják a kabint, s bizony a rideg plasztikok idővel hallathatják a hangjukat.
A raktér nagy, a küszöbmagasság alacsony, így könnyű pakolni a Mazdába. Az ülések egyetlen kar meghúzásával síkba dönthetők, nem szükséges a fejtámlát kivenni és az ülőlapot felhajtani – ügyes megoldás, ami egy kombinál igen fontos!
A Laguna más tészta, ülései komfortosabbak, az egész autó a kényelmes haladásról szól, s nem a sportosságról. A váltó karcosabban jár, mint a Mazdában, a kormányzás szervórásegítése is nagyobb. Persze ha pakolni kell, a Renault sem ijed meg néhány koffertól, bár 475 literes fara kisebb, mint riválisáé (505 l).
Mazda6-os és Laguna: 15. és 18. helyezés
A németországi autóklub (ADAC) 2010-es hibastatisztikájában a Mazda6-os a 15., míg a Laguna a 18. helyen tanyázik. A 6-os esetében a leggyakoribb problémákat az akkumulátor, az üzemképtelen fényszóró, a hibás üzemanyagpumpa és az elromló beltéri világításkapcsoló okozta. A dízeleknél különösen 2006-ig fordultak elő „betegségek”, ilyen például a defektes motorvezérlés, a furcsa, erősen kelepelő aggregát és az elduguló részecskeszűrő. Visszahívási akció keretében orvosolták a fékfolyadék szivárgását, a motorvezérlést megzavaró légkondicionálót, a tank és a kipufogó közötti hibás hővédőpajzsot, a rossz szelepeket, a befecskendező rendszert, a főtengelyszenzort és a nem megfelelő motorhűtést. Az itthoni változatok tulajdonosai gyakran panaszkodnak a kormányműre, a töltőlevegő-hűtőre, a magasnyomású szivattyúra és a porlasztócsúcsokra. A dízelek meg sem közelítik a benzinesek megbízhatóságát, kerüljük a sokat futott példányokat! Az olajpumpa, az EGR-szelep és az állófűtés sem örökéletű. A lámpa hatástalan magasságállítója, a kihagyó xenonvilágítás és az elállítódó futómű is bosszantó hiba. Utóbbi ráadásul rossz egyenesfutást eredményez és „gumidaráláshoz” vezet.
Az ADAC adatbázisa szerint a Laguna gyengéje is az akkumulátor, ezenkívül gyenge pont a fényszóró, az önindító, a komplett motorvezérlés, és a különféle jeladók is hajlamosak meghibásodni. A fékasszisztenssel ellátott változatok ABS- és ESP-jeladóihoz vizes időben könnyen bejuthat a csapadék, s az alapjárati ingadozás és az ugráló fordulatszám miatt is műhelybe rendelték a Renault-kat. Szintén visszahívási akció keretében javították ki a balkormányos, kézi váltós típusok kuplungszerkezetét és az elkoszolódó EGR-szelepet. Nálunk azért akadnak más panaszok is a Lagunákra, ilyen az olajfolyás, a háklis befecskendező rendszer, a hengerfej- és nyomásproblémák. Az indítókártya néha nem látja el feladatát, a kettős tömegű lendkerék pedig költséges cserét jelent. A futómű kifejezetten hamar széthullik, keresett alkatrészek a szilentek, a féltengely-gumiharang, a csapágyak és a lengőkarok. Az izzók gyakran kiégnek, a fedélzeti komputer és az elektromos ablakok is kapitulálhatnak. Nem valami szerencsés, amikor menet közben leválik az alsó motorvédő burkolat, ahogy az állandóan és indokolatlanul defektet jelző keréknyomás-érzékelők problémája is kellemetlen.