Jon Winding-Sorensen, a CarDesignNews weboldal munkatársa legutóbbi, a Giugiaro műhelyben tett látogatása során korábban sehol nem látott Lamborghini prototípusra lett figyelmes – mégpedig nem mai darabra. Az organikus forma, a Borrani felnik arról árulkodtak, hogy egy korai példányról lehet szó. A lépcsős alá letámasztott, nagyon sárga színű autó története talán még a formánál is különlegesebb.
Fabrizio Giugiaro megtalálta édesapja néhány rajzát még abból a korszakból, amikor még a Bertone műhelynek dolgozott. A korábban sehol nem látott vázlatokon Giorgetto Giugiaro mindössze a Lamborghini felirattal utalt arra, minek szánta a terveket. Noha hivatalosan semmit nem lehetett tudni arról, hogy Ferruccio Lamborghini a traktorok mellett autók gyártását is fontolgatja, nemhivatalosan formatervező verseny indult a torinói stúdiók között: a Pininfarina, a Ghia, a Vignale, a Michelotti és a Bertone is készített terveket, nem is egyet. Ferruccio végül Franco Scaglion (Bertone) alkotását választotta, arról azonban semmit nem lehetett tudni, mi lett a többi pályázattal.
Lehet, hogy egyik-másik, a hatvanas években született szuperautó képében velünk vannak, de egyikről se tudhatjuk biztosan, mi lett a sorsuk. Kivéve Giorgetto Giugiaro munkáját, amelyet egy fiók mélyére temettek. Fabrizio digitalizálta a korabeli rajzokat, majd a modern marógép segítségével műanyagból elkészítették a karosszériát. A fényezést követően korabeli kerekekre szerelték a kész makettet, majd az autót édesapja 70. születésnapján prezentálták ajándékként.
Az autó teljesen eltér Giorgetto Giugiaro korabeli, a Bertone stúdiónál készített munkáitól, akkor leginkább nagyszériás autókon dolgozott, úgymint Alfa Romeo 2000 Sprint, Fiat 850 Spider, Mazda Luce 1500, egyedi autói a Aston Martin DB4 Jet és a Corvair Testudo voltak. Giorgetto Lamborghini tervéhez erősen hasonlít a Ferrari 250 M Berlinetta, de az csak évekkel később jelent meg, a Dodge csak a hatvanas évek végén jelent meg a jellegzetes hátsó ablak-kialakítással. Ferruccio Lamborghini egyszerűen nem volt elég bátor ahhoz, hogy rögtön egy, forradalmian újnak számító középmotoros sportkocsival indítsa el az autógyárát, inkább orrmotoros gran turismóval kezdett. Igaz, nem sokkal később már a Miurával bizonyított.