Furcsa dolog a Nürburgring körrekord, a gyárak előszeretettel hangoztatják, milyen gyors kört futott az autójuk a több, mint 22 kilométeres Norsdschleifén, miközben nem független időmérőt alkalmaznak, és a „becsületszón” kívül semmi nem garantálja, hogy tényleg szériaautóval próbálkoztak.
A Honda is nagyon büszke arra, hogy a 2,0 literes VTEC turbómotorral szerelt Civic Type R 7:50.63-as köridőt ért el a német pályán, ami abszolút rekord a sorozatgyártású, elsőkerékhajtású autók között. Annyi szépséghiba azonban van a dologban, hogy ezt az időt még tavaly májusban futották, amikor még javában zajlott a fejlesztés, és kézzel összerakott prototípussal, a gyári 19 colos felnire húzott, egy „neves európai abroncsgyártó által kifejezetten a Type R-hez kifejlesztett” 235/35R19-es abronccsal. A Honda mentségére legyen mondva, a többiek is így vannak ezzel.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!