Egyre több és több ország áll sorban Forma-1-es Nagydíj rendezési jogért, ezért 2008 óta Hockenheim és a Nürburgring felváltva rendezheti meg a Német Forma-1-es Nagydíjat. Miután tavaly Hockenheim adott helyet a futamnak, így most a Nürburgringen van a sor. Még másfél hét és a Forma-1-es mezőny megérkezik a Hungaroringre, a 26. Magyar Nagydíj helyszínére. Előbb azonban még azon a német pályán vívnak meg egymással a csapatok, amelyet megjósolhatatlan időjárása miatt sokan nem kedvelnek.
A brit futam után Németországban is több csapat otthon van, hiszen a mezőnyben sok a német érdekeltségű csapat vagy éppen német származású pilóta. Ez egy történelmi pálya, s mivel már csak egy németországi futamot rendeznek egy évben, s a helyi kedvenc Sebastian Vettel mellett pályára lép a másik kedvenc, a visszatérése óta először itt versenyző Michael Schumacher, tömött lelátók várhatók a hétvégére. Michael Schumacher számára különleges érzés lehet, hogy átmehet a pályán róla elnevezett kanyarkombináción. A 8. és 9. kanyart ugyanis, melyek egy S betűt formáznak, Schumacher S-nek hívják.
Éppúgy, ahogy Silverstone-ban, ezen a hétvégén is hűvös időjárás várható, 20 fok alatti hőmérséklettel. Ráadásul még esőt is jósolnak a szeszélyes Eifel régióban. Emiatt a megfelelő gumi kiválasztása fontos szerepet kap ezen a pályán. Amennyiben nem esik, két bokszbeállásos stratégia várható, de hát az időjárás itt igazán kiszámíthatatlan…
A Red Bull és pilótái ezúttal is a verseny fő esélyesei. A címvédő világbajnok Sebastian Vettel bár csak második lett két éve ezen a pályán, de nagyon kedveli azt, s extra motivációt jelenthet számára hazai közönség előtt versenyezni. Mark Webbert sem szabad leírni. Az ausztrál pilóta vihette haza 2009-ben a győztesnek járó trófeát a Nürburgringről és visszaigazolást jelenthet számára, hogy a csapat tulajdonosa, Dietrich Mateschitz kiállt mellette és mindenkit biztosított, hogy továbbra is van helye a csapatnál a veterán pilótának.
A két héttel ezelőtt rendezett Brit Nagydíjon betiltották a befújt diffúzort, s a Ferrari megszerezte első idei győzelmét Fernando Alonso által. A tiltás azonban akkora vihart kavart, hogy szinte egész hétvégén ment a tanácskozás arról, hogy vajon engedélyezzék-e vagy sem ezt a megoldást. Bár Angliában még nem engedték, de a verseny végén a két nagy ellenzője, a Ferrari (sicc) és a Sauber is beadta a derekát, így a hétvégétől ismét alkalmazhatók a befújt diffúzorok. Egyébként a tiltás legnagyobb vesztese, a Red Bull, nem bukott el Silverstone-ban, hiszen mindkét pilótája, Sebastian Vettel és Mark Webber is dobogós lett.
A pálya és a verseny
Az autó beállítását tekintve ezen a pályán maximális tapadóerő szükséges. Sok az előzési lehetőség, s ez az a pálya, amely igencsak megterhelő mind a pilóta, mind az autó számára. Különös figyelem hárul a felfüggesztés beállítása szempontjából a sikánra, mint előzési lehetőségre is. Sok a lassú kanyar a pályán, amely azt jelenti, hogy a kanyarokból kijövet nagy erővel kell gyorsítani. A pálya alulkormányozottságáról híres, így az edzéseket arra használják majd a csapatok, hogy ezt csökkentsék.
A Nürburgring a Forma-1-es versenynaptár egyik legsimább pályájának számít, így a lágyabb keverékű abroncsokat részesítik majd a csapatok előnyben. A lehetséges eső miatt azonban az esős abroncsokról sem feledkeznek majd el. A 60-körös Európa Nagydíj július 24.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,148 km, a teljes versenytáv 308,863 km. Ezt a pályarekordot is Michael Schumacher tartja 2004-ből, ideje 1 perc 29,468 másodperc. 2009-ben Red Bull-siker született a Nürburgringen. A futamot Mark Webber nyerte meg. Az ausztrál pilóta ideje 1’38”43.310 volt. A második helyen Sebastian Vettel ért célba, míg a bronzérmes helyen Felipe Massa kormányozta célba Ferrariját.