Dr. Roshy John fejében akkor fogalmazódott meg az indiai viszonyokhoz igazított robotautó kifejlesztése, miután egy késő esti landolást követően egy túlságosan fáradt taxisofőr fuvarozta haza, és az út során többször is veszélyes helyzetbe kerültek.
Több okból is ideális választásnak bizonyult a Tata Nano, a farmotoro felépítés miatt bőven volt hely az érzékelőknek a kocsi orrában – első körben még a lökhárítón kívül helyezkedtek el a radaros letapogatók, idő közben már eltüntették azokat -, illetve a kis teljesítmény miatt biztonságosan, megfontolt tempóban képes haladni az autó. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a fejlesztés megindulásakor még csak kézi váltós Nano létezett, ezért először is robotváltóssá kellett alakítani a kocsit, a robotautó elektronikájának beépítése és működőképessé tétele ezt követően már gyerekjáték volt.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!