A Volkswagen 2009-ben vásárolta meg a Suzuki 19,9 százalékos tulajdonrészét 2,5 milliárd dollárért, amelyből a japánok rögtön visszafizettek 1,13 milliárd dollárt a VW részvénytársaság 2,5 százalékos tulajdonrészért. A német cég deklaráltan elsősorban a Suzuki feltörekvő piacon (India) lévő jó pozíciója miatt kötötte meg az együttműködést, de szeretné ennél szorosabbra fűzni a köteléket.
Egészen pontosan arról van szó, hogy a Volkswagen nem érti, a Suzuki miért nem tőle vásárol dízelmotorokat – a japánok nemrég írtak alá egy újabb megállapodást a Fiat-tal az 1,6 literes dízelmotor átvételéről. Egy, a Spiegel újságban megjelent cikkben egy közelebbről meg nem nevezett, magas rangú VW vezető szerint a japánoknak még tanulniuk kell a megfelelő együttműködésről, é nagy csalódásnak nevezte a közös munkát.
Osamu Suzuki egy blogbejegyzésben reagált a névtelen vádakra. Lehet, hogy a Volkswagen egy nagyobb méretű cég, de a szerződés szerint a két fél egyenrangú partner, a németek semmit nem erőltethetnek rá a Suzukira. A japán mérnökök megvizsgálták ugyan a Volkswagen fejlesztéseit, de azokat nem tartották érdemesnek az átvételre. Zöld technológiák területén például a Suzuki saját fejlesztésű, hatótáv-növelővel ellátott elektromos autója hamarosan megjelenik a piacon. Osamu Suzuki bízik benne, hogy tovább folytathatják az esetleges együttműködésekről szóló tárgyalásokat a Volkswagennel, amelyeken a Suzuki mint független, egyenrangú partnerként vesz majd részt.