Legfontosabb változás, hogy négyhengeres turbómotorok felé mozdul el a választék. Az 520i és 528i modellekben kétliteres benzines, az 525d-ben kétliteres, biturbó dízelt használnak a jövőben. Erősebb lett az 535d, az 520d fogyasztását meg csökkentették.
Utóbbi az Efficient Dynamics Edition névre hallgató modellt jelenti, amelynél 4,5 l/100 km-re szorították le a laboratóriumban mért fogyasztást. Ennél, és a BMW 5-ös sorozat többi tagjánál is bővült az üzemmódok sora egy Eco Pro állással, amikor különösen takarékosan működik az autó. Jelen esetben módosítja a kapcsoló a motorvezérlést, az elektronikus gázpedál karakterisztikáját, az automatikus váltó programját, de még az ülésfűtés/tükörfűtés és légkondicionáló is energiatakarékos üzemmódba vált át.
Az új alapmotor tehát kétliteres, benzines turbós, amely 184 (20i) vagy 245 (28i) lóerős teljesítménnyel választható. Az 525d-ben a jövőben a háromliteres, egyturbós hathengeres helyett a kétliteres, két turbós négyhengeres dízelt használják. Ennek teljesítménye 218 lóerő/450 Nm, változás a 123d-hez képest, hogy a kisebbik feltöltő változó geometriájú lett. Az 535d háromliteres, soros hathengeres biturbó dízele 313 lóerős/630 Nm-es teljesítménnyel kerül az autó orrába.