A Törökországban a Fiat Aegea tanulmány bemutatását követően végzett közvélemény-kutatások azt mutatták, hogy olyan népszerű nem csak maga az autó, de annak elnevezése is, hogy úgy döntöttek a cégközpontban, hogy csak azon az egy piacon megtartják a nevet – Egea lesz a végleges változat -, míg Európában a Tipo jelölést elevenítik fel.

Nem arról van szó, hogy megijedtek egy esetleges pertől, mint a Fiat Panda feltámasztásakor, amikor az első sajtófotókat is közreadták már a Gingo nevű autóról, amikor a Renault közbeavatkozására végül mégis a Panda név mellett döntöttek. Most kezdettől fogva a Tipo nevet akarták használni, és az Egea megtartása az, ami eltér a tervezettől.

A tanulmányhoz képest fikarcnyi változás sincs a karosszérián és az utastérben, tehát a hossz 4,5 méter, a szélesség 1,78 méter, a magasság 1,48 méter, a tengelytávolság pedig 2,64 méter, a csomagtér mérete 510 liter. Törökországban már-már luxusautós felszereltséggel adják az autót, alapfelszerelés a tolatóradar és -kamera, a uConnect fejegység, az esőérzékelős ablaktörlő és az automatikus fényszórókapcsolás.

Egyelőre három erőforrást tudunk biztosra mondani, a benzinmotor az 1,4 literes Fire-négyhengeres 95 lóerővel, dízelből meg kétféle van. Az 1,3 literes Multijet II szintén 95 lóerős teljesítménnyel kerül a motortérbe, az 1,6 literes Multijet II pedig 120 lóerős. Mindegyik erőforráshoz a kézi kapcsolású mellett automatikus váltót is lehet majd kérni, a Fiat Tipo legtakarékosabb legtakarékosabb dízel változata 4 l/100 km-es szabványos fogyasztást tud.

A Genfi Autószalonon debütál majd a következő karosszériaváltozat, amelyről annyit tudunk, hogy ötajtós lesz – az, hogy normál vagy kombi, még nem ismert. Törökországban még az idén megkezdődik az Egea forgalmazása, a Tipo érkezése csak 2016 elején várható.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!