Az 1993-ban bemutatott Ducati Moster csupasz motorkerékpár márka a gyár eladásainak több mint felét adja, szinte megszámlálhatatlan változatban készítették az évek során, most pedig bemutatkozott az eddigi legnagyobb teljesítményű, a Monster 1200 R.
Ez már tényleg rászolgál a szörnyeteg névre, az 1198,4 köbcentis kéthengeres V motorja 160 LE (9250/perc) és 131,4 Nm (7750/perc) teljesítményű, tehát az S változathoz képest a teljesítménye 10 százalékkal, a nyomatéka 5 százalékkal nagyobb. Sikeres fogyókúrán vett részt a gép, szárazon 180 kg, menetkészen 204 kg a Monster 1200 R tömege. Ennek oka pedig az, hogy 15 mm-rel megnövelték a hasmagasságot, hogy még jobban be lehessen dönteni a kanyarokban a gépet, és így teljesen kihasználják a Pirelli Diablo Supercorsa SP abroncsok tudását.
Teljesen új a felfüggesztés, elöl 48 mm átmérőjű, állítható Öhlins villát használnak, állítható az Öhlins lengéscsillapító is, és Öhlins kormány-lengéscsillapító segíti a sofőr dolgát, a háromküllős felnik kovácsolt alumínium darabok. Piros vagy fekete színben kérhető a Monster sorozat eddigi legerősebb tagja.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!