Alumínium karosszéria, 571 lóerős V8-as motor, hátsókerékhajtás, vászontető: a Mercedes SLS AMG Roadster első hallásra kőkemény sportkocsinak tűnik. Aztán a részletek megismerése után kiderül, hogy ez is egy magától működő autó.
Nem kell küzdeni a váltóval, a hétfokozatú, dupla kuplungos egységet azért kézzel is lehet vezérelni. A vászontetőt nem kézzel kell hátralökni, hanem elektromotor mozgatja; 50 km/órás tempóig menet közben is végezhető a mutatvány. Ráadásul még légsál és szélfogó is van. Na jó, utóbbi megbocsájtható, hiszen az 571 lóerő teljesítményű, 6,3 literes V8-as szívómotorral alaposan össze lehet kavarni az utastér levegőjét, különösen a 317 km/órás végsebesség tájékán.
A Z alakban összecsukódó tető nem csökkenti a csomagtér méretét, az mindig 173 liter – ez csak 3 literrel kisebb a kupénál. A váz egyébként acélból, alumíniumból és magnéziumból készül, a hátsó szélvédő egyrétegű biztonsági üveg. A Roadster esetén hagyományos, elöl felfüggesztett ajtók segítségével lehet megközelíteni az utasteret, és a küszöb se olyan magas, mint a sirályszárnyas kupénál. A mérlegen azonban 40 kg-mal többet nyom a vászontetős változat, maga az alumínium térváz 243 kg-ot nyom, ami 2 kg-mal több a kupé vázánál. Meglepő módon novemberben kezdik meg a Mercedes SLS AMG Roadster forgalmazását, ami nem ép a kabriószezion indulása.