Újabban a BMW i almárkáját veszi alapul a svájci Rinspeed különleges tanulmányaihoz, most épp egy BMW i8-as alapján készítették el az etos névre hallgató alkotást. A bajorok sportkocsijából valójában csak a vázat és a hajtásláncot hagyták változatlanul, egyébként teljesen átépítették a járművet.
Az önvezető rendszert a ZF TRW szállította, tőlük származik az összecsukható és a műszerfalba visszahúzódó kormánykerék is. Ilyenkor könyvet olvashat vagy dolgozhat a sofőr is, kérdés, kidobja-e a taccsot – a sajtófotón mindezt a versenypályán, versenytempóban végzi a modell… A digitális kapcsolattartást a Harman készítette, ennek segítségével mindenféle kütyüről lehet vezérelni az autót, az utastérben két darab 21,5 colos szélesvásznú monitorral váltották ki a műszerfalat. Muszáj megemlíteni, hogy se a kormánykerékben, se az utas előtt nincs légzsák.
Összesen nyolc darab kamera figyeli az autó környezetét, ezek helyettesítik a visszapillantó tükröket is. De van egy robotrepülő is a fedélzeten, a benzinmotor fölötti részt alakították ki leszállófelületnek, az itt elhelyezett 12 ezer darab LED segítségével üzeneteket is meg lehet jeleníteni. A pótféklámpát az egész hátsó szélvédő megvilágításával helyettesítették a Rinspeed beszállítói.
De nem csak a technika, a felhasznált anyagok is különlegesek, például olyan fémötvözeteket és kerámiákat használtak, amelyeket 20 000 °C-os hőmérsékleten, hangsebesség feletti légárammal visznek fel a hordozófelületre; az autóiparban ilyet még nem használtak. A bőrkárpit különlegessége a felhasználási területtől függően változó felület. A fényszórók közötti műanyag elemet 3D hatású festéssel látták el.
Az 1585 kg saját tömegű Rinspeed etos mozgatásáról 362 lóerő rendszerteljesítményű benzin-elektromos plug-in hibrid hajtás gondoskodik, elektromos módban 37 km a hatótávolság, a 0-100 km/h-s sprint 4,4 másodpercig tart és 250 km/h a limitált végsebesség.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!