Frankfurtban lesz először látható az új Opel Zafira, amelyről azonban már most közreadták a legfontosabb információkat. A harmadik generáció minden tekintetben többet tud elődjénél. Például a neve is Opel Zafira Tourer lett, hogy könnyebben megkülönböztethető legyen a továbbra is gyártásban maradó elődjétől.
Kezdjük rögtön azzal, hogy új padlólemezre épül. Nem csak a tengelytávolság növekedett 57 m-rel (2760 m), de az első nyomtáv 96 mm-rel (1584 mm), a hátsó 78 mm-rel (1588 mm) lett szélesebb, azaz hosszában és széltében is érezhető méretnövekedés történt. Az új Opel Zafira külső méreteivel a hossz kivételével (4,66 m) még adós maradt a gyár, de várhatóan ott is hasonló mértékű változásokra számíthatunk.
A csomagtér mérete is növekedett, ötüléses konfigurációban 710 liter a raktér, ez 65 literes gyarapodás, a második sor padlóba hajtásával 1860 literre növelhető, ami 40 literes plusz. A Merivából ismert, első ülések közötti cserélhető betétes tárolórendszer neve jelen esetben FlexConsole, ezen kívül még az itt először elérhető FlexFix kerékpártartó érdemel említést. Elektronikus biztonsági rendszerek terén a távolságtartó tempomat érdemel említést, ami ezen kívül vészfékezési funkcióval is felvértezi a Zafirát. Van sávelhagyás-, holttérfigyelő rendszer, és a parkolóhely méretét is képes felmérni az autó – a megállást azonban kívül legfeljebb tolatókamerával tudja segíteni.
Az utazási élmény is jobb lesz az új generációban, hiszen akár messze hátrahúzott panoráma szélvédővel is elérhető lesz a kompakt egyterű. A Flex7 ülésrendszert továbbfejlesztették, a második sorban immár három darab, egymástól 210 mm hosszúságú sínen független mozgatható ülést találunk. Opcióként Lounge Seating elnevezésű második sor is kérhető, ebben az esetben a középső ülést kartámlává lehet alakítani pár mozdulattal, a két szélső ülés pedig 28 centi hosszúságú síneken mozog – és 5 centivel az autó közepe felé is el lehet őket mozdítani.
Kezdetben kér erőforrással lesz megvásárolható az Opel Zafira, a benzines az 1,4 literes turbómotor, amelyet 120 vagy 140 lóerővel lehet választani, a 2,0 literes dízel 110, 130 vagy 165 lóerővel kérhető. Mindegyikhez motorleállítót adnak. Pár héttel-hónappal a piaci bevezetést követően jön a különösen alacsony fogyasztású ECOflex változat, és a földgázas modell mellett ezúttal gyárilag autógázos kivitelben is elérhető lesz az egyterű. Nagyjából fél évvel a piaci rajtot követően tovább bővül majd a motorválaszték egy teljesen új fejlesztésű benzines megjelenésével.