Felipe Massa, Jenson Button és Lewis Hamilton után Sebastian Vettel is beírta magát a Török Forma-1-es Nagydíjak történelemkönyvébe, hiszen ő a negyedik pilóta, aki felállhatott a dobogó legfelső fokára az Isztambulban rendezett futamon. Törökországban kettős Red Bull győzelem született Mark Webber második helyezésével és ez azt mutatja, hogy Európába áttérve sem szűnt meg a vörös bikák dominanciája. Ami meglepetés az eddigi három futamhoz képest az a Ferrari és Fernando Alonso kitűnő szereplése, amely ezúttal a bronzérmet hozta meg a spanyol pilóta és a Scuderia számára.
„Nagyon jó, hogy annyi pontot gyűjtünk, amennyit csak lehet minden egyes futamon. Meglátjuk milyen gyorsan fog ez változni. Láttuk tavaly amint ez a fickó (Alonso) jött és látott, így lépésről lépésre kell haladnunk. s minden egyes versenyt külön kell kezelnünk és meg kell próbálnunk a lehető legtöbb pontot összegyűjteni. Sokat segít, ha jól kezdődik a szezon, de még messze a vége. 19-ből négyet nyertünk, így ki lehet számolni, még hány van hátra, így koncentráltaknak kell maradnunk.” – szögezte le Vettel óvatosan a verseny után.
A Török Nagydíj hasonlóképpen zajlott, mint az eddigiek, nem hozott nagy változást az Európába visszatérés. A hétvégére esős időt jósoltak, amely ezúttal sem igazán jött be. A címvédő világbajnok az időmérő edzésen is tarolt az eddigi futamokhoz hasonlóan, így zsinórban negyedszer indulhatott az első rajtkockából és négyből háromszor nyerni tudott (egyedül Kínában nem).
A Red Bullnak és a Ferrarinak jót tett a hosszú szünet a kínai és az első európai verseny között. E két csapat mostani sikeressége várható volt még a versenyhétvége megkezdése előtt. A szárnyaló bika egyetlen eddigi gyengéjét, a KERS-rendszert kemény munkával orvosolták a csapat mérnökei, a Ferrarinál pedig rájöttek az eddigi gyengélkedés egynémely okára, amit Alonso eredményét látva kijavítottak.
A verseny egyértelmű vesztese a mclarenes duó. Lewis Hamilton és Jenson Button nem tudott jobb helyen célba érni az időmérő edzésen elért helyezésüknél, a negyedik és hatodik helynél. A mclarenes szendvicsben, az ötödik helyen az a Nico Rosberg ért célba, aki ismét felülmúlta illusztris csapattársát, Michael Schumachert, de akitől az időmérő edzésen mutatott teljesítményét látva akár dobogós helyezést is várhattunk volna. Rosberg veterán csapattársa, Michael Schumacher csak a 12. helyezést érte el.
A hetedik és nyolcadik helyre a Renault két pilótája, Nick Heidfeld és Vitalij Petrov kormányozta célba autóját. Őket nagy meglepetésre a Toro Rossóval versenyző Sebastian Buemi követi a kilencedik helyen. Az utolsó pontszerző helyezés a sauberes Kamui Kobajasié lett. A japán pilóta technikai gondok miatt a rajtrács végéről tudott csak elrajtolni, így ennek fényében különösen szép teljesítmény az első tízben célba érni.
A Török Nagydíj egyáltalán nem volt unalmasnak mondható. Már a rajttól fogva izgalmak szemtanúi lehettünk. Rosberg például teljesen lerajtolta Mark Webbert, majd Hamilton Webbert próbálva kielőzni lecsúszott az ideális ívről és két helyet visszaesett. Michael Schumacher is összeakaszkodott Petrovval, s emiatt sok helyet vesztett. A verseny végén pedig Webber és Alonso csatája kötötte le a figyelmet. A legtöbb csapat négy bokszbeállásos stratégiával versenyzett, így ez és az állítható hátsó szárnyak használatának hatásos teret adó isztambuli pálya tett róla, hogy sok előzés szemtanúi legyünk.
Sebastian Vettel közben senkitől sem zavartatva vezetett a mezőny élén s eleinte úgy volt, hogy egy utolsó kerékcsere nélkül megy végig a versenyben. Mark Webber és Fernando Alonso második helyért folyó csatája és az, hogy kereket cseréltek végül odáig vezetett, hogy Vettel még egyszer be tudott menni a bokszba és végül új kerekekkel gurulhatott be elsőként a célba.
A csapatok nem sokat pihenhetnek, hiszen két hét múlva következik az eddig hagyományosan az európai szezont nyitó Spanyol Nagydíj (2011. május 22.) Barcelonában. Kérdés, hogy a csapatok ilyen rövid alatt be tudják-e hozni hátrányukat a mindennél dominánsabb teljesítményt nyújtó Red Bullal szemben.
Török Forma-1-es Nagydíj végeredménye
1. Sebastian Vettel Red Bull 1:30:17.558 2. Mark Webber Red Bull + 8.807 3. Fernando Alonso Ferrari + 10.075 4. Lewis Hamilton McLaren + 40.232 5. Nico Rosberg Mercedes + 47.539 6. Jenson Button McLaren + 59.431 7. Nick Heidfeld Renault + 1:00.857 8. Vitalij Petrov Renault + 1:08.168 9. Sebastien Buemi Toro Rosso + 1:09.394 10. Kamui Kobajasi Sauber + 1:18.021 11. Felipe Massa Ferrari + 1:19.823 12. Michael Schumacher Mercedes + 1:25.444 13. Adrian Sutil Force India + 1 kör 14. Sergio Perez Sauber + 1 kör 15. Rubens Barrichello Williams + 1 kör 16. Jaime Alguersuari Toro Rosso + 1 kör 17. Pastor Maldonado Williams + 1 kör 18. Jarno Trulli Lotus + 1 kör 19. Heikki Kovalainen Lotus + 2 kör 20. Jerome d’Ambrosio Virgin + 2 kör 21. Narain Karthikeyan HRT + 3 kör 22. Vitantonio Liuzzi HRT + 5 kör 23. Paul di Resta Force India + 14 kör 24. Timo Glock Virgin Nem ért célba
A világbajnokság eredménye a Török Nagydíj után
Pilóták: 1. Sebastian Vettel 93 pont 2. Lewis Hamilton 59 pont 3. Mark Webber 55 pont 4. Jenson Button 46 pont 5. Fernando Alonso 41 pont 6. Felipe Massa 24 pont 7. Nick Heidfeld 21 pont 8. Vitalij Petrov 21 pont 9. Nico Rosberg 20 pont 10. Kamui Kobajasi 8 pont Konstruktőrök: 1. Red Bull 148 pont 2. McLaren 105 pont 3. Ferrari 65 pont 4. Renault 42 pont 5. Mercedes 26 pont 6. Sauber 8 pont 7. Toro Rosso 6 pont 8. Force India 4 pont