Chevrolet Spark és Suzuki Alto – végtelenül egyszerű konstrukciójú, nyúzható, a strapás használatot elviselő apróságokról van szó. Mindkét kisautóra igaz, hogy kivitelezésük finoman szólva is egyszerű: kemény, rideg műanyagok, sprőd textilek, a kabin maga a puritán valóság. Aki azonban ilyen típusú négykerekűt keres, az fittyet hány ezekre, fontosabb szempont számára a kimagasló megbízhatóság, az egyszerű szerelhetőség és az alacsony vételár.
Városi cirkálók minimális hibákkal
Mindkét verzió városi, elővárosi használatra ajánlott, ilyen körülmények között a futómű és a fékrendszer képességei még megfelelők. Autópályán már szembetűnik az erőtlenség, az oldalszél-érzékenység és a harmatgyenge rugalmassági mutatók. Különösen a 0,8 literes Spark viselkedik az elvártnál lomhábban előzéskor, kell neki a lendület, emelkedőn pedig drasztikusan alábbhagy a lelkesedése. Persze nem megrovásról van szó, a minik egyszerűen nem sztrádára valók. A tapasztalatok alapján viszont a kis aggregátok városi körülmények között beérik 5 l/100 km körüli benzinnel.
Két felnőttnek elégséges az utastér mérete, némi logisztika árán pedig a nagybevásárlás holmiját is képesek elnyelni. Érdemes a szervós változatokat favorizálni, ezekkel könnyebb a parkolás, a kissé pontatlan manuális váltók általában nem veszik be elsőre a hátramenetet. Sparkból találni automatikus váltóval felszerelt példányokat is, ezeknél a kiviteleknél a kényelem fejében körülbelül 2 literrel magasabb fogyasztással és jóval mérsékeltebb dinamikával kell számolni.
Az Alto fazonja visszafogottabb, belül is ezen a modellen érződik jobban, hogy bizony elszállt már felette az idő. Kétküllős kormánya nem valami trendi, ahogy a tolókaros fűtésszabályozása sem. A Spark gömbölyded formája a kabinban is átütőbb, a kijelzők zöme a pult közepére került, a mintás üléshuzatok pedig fiatalosabbak, mint a szürke Suzukiban. A Chevrolet esetében némi utastéri zörgést kénytelenek elviselni a tulajok, a gyakori izzókiégés is jellemző. A mechanikus ablakemelő tekerőkarja szétjöhet, a váltó szinkrongyűrűi rövid idő után cserére szorulhatnak.
Az Alto kuplungszerkezete nem valami hosszú életű, a rendszeres „csúsztatás”, a városi használat könnyen tönkrevághatja. A vékonyka fényezés a kisebb kavicsfelverődéseknek sem áll ellen, az apró lepattogzások gyakran felületi rozsdásodáshoz vezetnek. A remegő kormány mögött általában fékgondok állnak, a futómű a tapasztalatok alapján strapabírónak bizonyul. A benzines aggregátok minimális karbantartás mellett kifejezetten üzembiztosan muzsikálnak.
A Spark és az Alto hibalistája igen rövidke, némi túlzással csak a forgó- kopó alkatrészek cseréjére kell ügyelni. Az ADAC a Chevroletnél egy 2006-os visszahívásról tesz említést (az utasoldali légzsák miatt), míg a Suzukikat 2009-ben az üzemanyagpumpa és a tömítetlen üzemanyagrendszer hibája kapcsán rendelték a műhelyekbe. Mindkét típus keresett a tolvajok körében, ezért ajánlott áldozni az utólagos védelemre. Az eltulajdonított példányok rövid időn belül az alkatrészpiacon kötnek ki, a lökhárítók és a lámpatestek újonnan például meglehetősen drágán szerezhetők be, ráadásul gyakran heteket kell várni a megrendelt darabokra.