Noha a világ legnagyobb darabszámban eladott autója a Toyota Corolla, mára szinte teljesen feledésbe merült az autó. Csak egyféle – legfeljebb a környékünkön némi népszerűségnek örvendő – lépcsőshátú karosszériával kínálják Európában, noha egy kombival úgy is lehetne növelni az eladásokat, hogy továbbra se zavarja az Auris köreit.
Erre a következő generációváltásig már nem számíthatunk, addig azonban egy modellfrissítéssel próbálják meg kihúzni az időt a japánok. Igazából csak a lámpákat módosították, elöl messze kilóg a sárvédő síkjából a műanyag bura, hátul pedig először alkalmaznak Lexus-lámpákat.
Az utastérben lévő változások minimálisak, s nincsenek szem előtt. Alapfelszerelés lett a vonal- és USB-bemenet, így már nem kell CD-ket hurcolászni ahhoz, hogy kedvenc előadónkat hallgassuk út közben. A bemenet egyébként a szivargyújtó mellett, egy fedél mögött rejtőzik, s ahhoz, hogy ez utóbbit megálláskor lecsukjuk, ki kell venni a foglalatból a memóriakulcsot. Ennyi kellemetlenséget szívesen magára vesz az ember, hiszen cserében nagyon jó minőségben élvezheti a zenéket.
Nagy szerepe van ebben a jó hangszigetelésnek is, az 1,4 literes D-4D dízelmotor még nagy hidegben is csendesen működik. Alul ugyan erőtlen, de a jó áttételezésű hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval mindig a megfelelő fordulatszám-tartományban lehet tartani. Tesztünk során 5,6 l/100 km-es értéket mértünk, az 55 literes tankkal ez közel ezer kilométeres hatótávolságot jelent – kis odafigyeléssel akár vegyes használatban is. A kis dízellel még autópályán is tisztességesen helytáll a Corolla. Az alap 1,33 literes benzineshez képest mindössze 450 000 forint a felár, ami nem kevés, ám elgondolkodtató.
Sajnos nem mentes a szépséghibáktól
A futómű hangolása japánosan feszes, de sohasem kerülünk rázós helyzetekbe. A középkonzolnál egyértelműen az előző Avensist másolták, sajnos a rádió is onnan érkezett. A hangminőség rendben van, azonban a hangerőt és a hullámsávot változtató tekerők csúszós felületűek, csak erősen megszorítva lehet őket rendeltetésszerűen használni – persze a kormányon elhelyezett kapcsolókat is használhatja a vezető. Akad még néhány apró szépséghiba a Corollával kapcsolatban: az elektronikus menetstabilizáló feláras extra, a függönylégzsák csak az 1.4 D-4D-hez egyébként nem választható Sol felszereltség esetén jár, a csomagtérfedél belső borítása túl apróra sikeredett, kilátszanak a mögötte futó elektromos kábelek.
Ötmillió alatt már hozzá lehet jutni a dízelmotoros Corollához, a Luna felszereltség 370 000 forintos vételára a ködfényszórón és a hátsó elektromos ablakemelőkön kívül semmi érdemleges extrát nem tartalmaz, csak több tétel tekintetében – például légkondicionáló és rádió – komolyabb tudású darabot kapunk, így nem feltétlenül éri meg. S azon is el kell gondolkoznia a Corolla vásárlójának, hogy van olyan vetélytárs, ami alapáron egymillió forinttal, azaz 20%-kal olcsóbb a kiválasztott autónál.
TETSZETT
csendes motor
alacsony fogyasztás
gazdag felszereltség
NEM TETSZETT
magas vételár
csúszós rádiógombok
felszereltségi csomagok
ÖSSZEGZÉS
A legnépszerűbb japán autó nem tagadja meg önmagát, feszes futóművével, csomagokban adott extráival hű marad hagyományaihoz. Manapság azonban ez már kevés a sikerhez, különösen úgy, hogy csak egyféle karosszériával adják.
TOYOTA COROLLA 1.4 D-4D
Összlökettérfogat: 1364 cm3
Hengerek/szelepek: 4/8
Max. teljesítmény: 66 kW (90 LE) 3800/min
Max. forgatónyomaték: 205 Nm 1800-2800/min
Hossz./szél./mag.: 4545/1760/1470 mm
Tengelytáv: 2600 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1315/465 kg
Csomagtér: 450 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,9 s
Maximális sebesség: 175 km/h
Fogyasztás város/országút: 5,7/4,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 125 g/km
A modell alapára: 4 470 000 Ft (1.33 VVTi)
A tesztelt modell ára: 4 920 000 Ft