A malajziai verseny után nem állt le a Forma-1 gépezete, hiszen alig egy héttel később máris itt egy másik ázsiai verseny, ezúttal Sanghajban. A hétvégén a nyolcadik Kínai Nagydíjat rendezik meg, most már zsinórban a harmadik éve a versenynaptár elején, tavasszal. Kína helye nem kérdőjelezhető meg a világbajnokságban, hiszen a világ legnagyobb piacainak egyike és rendkívül gyorsan fejlődő gazdasággal rendelkezik. Szerepe azóta még fontosabbá vált, hogy nem rendeznek a másik nagy piacon, az amerikai kontinensen Forma-1-es futamot.
Malajziában megtört a jég, s egy nagyon izgalmas és fordulatokban gazdag versenyt láthattunk. Bár Sebastian Vettel a Red Bullal legyőzhetetlennek tűnik, azért a szabálymódosítások tettek róla, hogy ne unatkozzanak a nézők. Egyedül az időjárás nem szólt bele a versenybe, ami egyedinek számít Malajziában. Nem úgy Kínában, ahol az elmúlt két évben az eső fontos szerepet játszott a verseny végkimenetelében. 2009-ben a rossz időjárásnak köszönhetően szinte vezethetetlen körülmények között zajlott a kínai futam, s akkor meglepő módon a Red Bull autók zártak az élen. Tavaly is kaotikusra sikeredett a verseny az eső miatt, s végül a mclarenek zártak kettős győzelmmel. Idén is e két csapat pilótáitól várható erős teljesítmény Sanghajban, bár KERS problémáját egy hét alatt kis eséllyel oldja meg a repülő bika csapata. Ami pedig a hétvégi időjárást illeti, ezúttal csak péntekre jósolnak masszív esőt Sanghajban, vasárnapra tiszta, napos időt ígérnek.
A Ferrari az a csapat, amely az élcsapatok közül eddig a legkiábrándítóbb eredményt nyújtotta az első két verseny során. A legtöbben Malajziából egyenesen Kínába repültek, de a maranellói csapat vezetői, így Stefano Domenicali csapatfőnök, Aldo Costa technikai igazgató és Pat Fry Olaszországba tartott, hogy felgyorsítsák a fejlesztéseket a gyárban. A szezon előtti teszteken még gyorsnak és megbízhatónak tűnő Ferrarit elhomályosította a Red Bull és a McLaren teljesítménye. Alonso és Massa csak a ponttábla ötödik és hatodik helyét foglalják el, így ha még nem is Kínában, de az első európai helyszínen, a Török Nagydíjon bizonyára azon lesznek az ágaskodó ló csapatánál, hogy visszatérjenek az őket megillető helyre, az élmezőnybe.
Essen egy kis szó az első két futam bronzérmes helyeit begyűjtő Renault-ról is. Bár a Renault nem rendelkezik olyan erőforrásokkal és akkora költségvetéssel, mint a Red Bull vagy a McLaren, mégis szép teljesítményt nyújtott és ezzel a konstruktőri ponttábla negyedik helyét foglalja el. „Sokat kell dolgoznunk, hogy felzárkózzunk az első két csapathoz, és szeretnénk a Ferrarit távolabbra tolni, ha tudjuk. Ez a jutalom a csapat erőfeszítéseiért, a munkájáért és a menedzseléshez való újfajta hozzáállásért.” – nyilatkozta Eric Boullier csapatfőnök.
Ami pedig a 2011-es szabálymódosításokat illeti, bár Ausztrália után volt egy kis fanyalgás, Malajzia mindenkit meggyőzött. A DRS rendszert pedig nem csak a malajziai hosszú célegyenesben, de a kínaiban is maradéktalanul ki lehet majd használni, így igencsak izgalmas hétvége elé nézünk.
A verseny és a pálya
Az 5,451 km hosszú kínai pályát nem meglepő módon a német sztárdizájner, Hermann Tilke tervezte. Jellemzően elég kanyargós, s a kanyarok döntő többsége lassú. Emellett a pályán található egy rövid, de gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tűnik, de azért lehetséges az előzés. Az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a verseny rajtját.
Az 56-körös Kínai Nagydíj április 17.én helyi idő szerint 15 órakor (nálunk reggel 9 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.451 km, a teljes versenytáv 305.066 km. A pályarekordot még mindig Michael Schumacher tartja (2004-ből), ideje 1 perc 32.238 másodperc. 2010-ben Jenson Button nyerte meg a futamot. A brit pilóta ideje 1:33:48.412 volt. A második helyezett Button csapattársa, Lewis Hamilton lett, míg a bronzérmes helyen Nico Rosberg (Mercedes) ért célba.