Az Infiniti rangos kocsi, kiváló műszaki megoldásokkal és a prémiumár presztízsével – ragyogó választás azoknak, akik nem német járműben szeretnék jól érezni magukat. Van valami, amit a japánok jobban éreznek a németeknél.

A VW nem képes (vagy nem hajlandó) tudomásul venni, hogy egy „Népautó” Phaeton valahogy úgy hangzik, mintha gróf Kukorica Jancsiként mutatkozna be valaki. A Toyota ráérzett az emberi természet gyengéjére, és magasabbra pozicionált típusai részére bevezette a Lexus márkanevet – teljes sikerrel. Hasonlóan járt el a Nissan, az ő luxusdivíziójuk neve a végtelenséget sugalló Infiniti lett. A birkapásztor Kukorica Jancsi nyalka huszártisztté, János vitézzé avanzsált. Jól van ez így – nomen est omen!

Csábos domborulatok és luxustételek

Amerikában nagyon jól megy az Infiniti, és most az Óvilágban is ki akarja vívni méltó pozícióját. Van rá esélye, e tekintetben egyáltalán nem zavaró a kipróbált M30d modell némi amerikaias íze, például az arrafelé tipikus pedálos rögzítőfék. Sőt örülhetünk, hogy kiforrott, globálisan alkalmazható technikát kapunk, olyan csomagolásban, amelynek megvan a maga bukéja, s üdítően eltér a bajor és sváb prémiummárkák kicentizetten hasonló modelljeitől.

Egyedi atmoszféra uralja a vezetőhelyet, a körbefutó fabetét emeli a nívót Egyedi atmoszféra uralja a vezetőhelyet, a körbefutó fabetét emeli a nívót

A külső design bevált stílusjelek egyvelege, de azt biztos ízléssel hozták össze. Elmegy Amerikában és Európában is, vagy akárhol a világon. Nem ismerik fel egyből az emberek – van, aki éppen ezt szereti benne. Nekem nagyon tetszett az első sárvédő domborulata, egyrészt azért, mert remekül mutat, másrészt mert a vezetőülésből jól érzékelhetővé teszi a kocsi elejét. Van valami klasszikus hatása, mintha a 60-as évek valamelyik remekművében ülnénk! Erre rímel a műszeregység árnyékolójának kettős íve. Az már kevésbé tetszik, hogy felépítésében is klasszikus a karosszéria: szigorúan háromterű, nem lehet előredönteni a hátsó támlát. Van kicsiny nyílású, de amúgy normális méretű csomagtartónk (a böhönc kerekekből persze nem fér alája ötödik, úgyhogy defektjavítóval kell beérni), van egy sílécátrakó nyílás a kartámasz mögött, és ezzel kész, nincs több variálás. Kár, mert kiüti a potenciális vásárló közül azokat, akik terjedelmesebb poggyászt raknának be néha.

Itt válaszható ki a menetprogram Itt válaszható ki a menetprogram

Az utastér inkább intim hangulatú, bár nem panaszkodhatunk helyszűkére. Hátul igazán kényelmesen utazhat két személy, de hárman már szoronganak kissé. Elöl két, testre szabott helyet alakítottak ki, nagyon kényelmes ülésekkel, amelyekből a fűtés mellett a többfokozatú szellőzés sem hiányzik. Ennél jobb már csak szövethuzattal lehetne, de hát az úri divat szinte kötelezően írja elő a bőrt.

Nagy tömeg, nem túl barátságos fogyasztás

A tervezők igazán kitettek magukért, bedobták például az aktív zajelnyomást, s csakugyan nagyon halk a kocsi, és ami hang átjön, az kellemes fekvésű. Csodásan érvényesül a Bose hangrendszerből áradó muzsika – egy kis hangszórót a fejtámla tövébe is telepítettek, onnan szól egyenesen a fülünkbe. Bőven van fabetét, csodás felületkezeléssel, amitől kissé műanyagos hatást kapott. Bocsánat… A formák szépen domborodnak, gusztusos az egész. A nagy V6-os gép igen jó erőben van, és manuálisan is kapcsolható automatán keresztül a hátsó kerekeket hajtja. Vetélytárs a BMW-nek és a Mercedesnek!

Hangszórók az első ülésekben Hangszórók az első ülésekben

Vajon adja azt a tüneményesen könnyed, kezes vezethetőséget, amit az ilyen hajtáshoz társítunk gondolatban? Tulajdonképp igen, noha kanyargós úton nem igazán tudta kifutni a formáját az Infiniti, lévén lamellás téli gumival volt felszerelve, de azért így is sejteni engedte, hogy aki akar, mehet vele nagyon sportosan. Olyankor viszont már izzad egy kicsit a fék, hiszen két tonnát kell megfognia minden kanyar előtt. Az igazi élvezetet az autópályán szerezte az M30d. A volán kezelőgombjaival beállítja az ember a sebesség- és követésitávolság-tartó automatikát, és onnan kezdve csak kormányozni kell. Nagyon jól érzékeli a forgalmi helyzeteket, finoman lassít, ha elénk keverednek, és élénk gyorsítással reagál a szabad útra. Hosszú utazásra nagyon kellemes társ ez az autó!

Két felnőtt urasan pöffeszkedhet Két felnőtt urasan pöffeszkedhet

Turbulensen változó világunkban mindig fel kell tenni a kérdést, hogy miképp illik az idők követelményeihez valami, ami most új. Hogyan állja meg a helyét tíz év múlva? Nos, amikor átvettem a kocsit, 8,7 literes átlagfogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép, ami egyértelműen túl sok. Lenulláztam, a menetmód forgókapcsolóját gazdaságos üzemre állítottam, és elkezdtem finom, takarékos stílusban, de azért nem tötyögősen járni. Így már 7,8 liter jött ki, ami megfelelőnek számít, arányban áll a teljesítménnyel, a dinamikával és a kocsi dimenzióival. Az Infiniti M30d vásárlója bő 15,2 millióért (Base) komplett felszereltségű prémiumautót kap, nagy, színes érintőképernyővel, mindenféle beállítási lehetőséggel. Extraként igazából csak a multimédia és a Forest Air (erdei levegő) csomag (950 000 Ft), illetve a metálfényezés (275 000 Ft) rendelhető hozzá. Tehát árban is ott van a német vetélytársak szintjén, ami persze egyrészt szükséges velejárója a rangjának, másrészt könnyen indokolható a kocsi nívójával.

Csinos gácsérfarok zárja a hátsó fedelet. Az M-ben az a szép, hogy mindenféle faxni nélkül hívja fel magára a figyelmet Csinos gácsérfarok zárja a hátsó fedelet. Az M-ben az a szép, hogy mindenféle faxni nélkül hívja fel magára a figyelmet

Tetszett
komfort, felszereltség
kiváló hajtómű, dinamika
egyszerű kezelés

Nem tetszett
nem variálható utas-/csomagtér
fogyasztás
költségek

Összegzés
Aki nem „német szemüvegen” nézi a világot, örömmel üdvözli a prémiumautók választékának bővülését az Infiniti márkával. Az M30d – erős dízeljével és hátsókerékhajtásával – a germánok vetélytársa. Titkos tipp a feltűnést kerülő embernek!

Infiniti M30d
Összlökettérfogat: 2993 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 turbó
Max. teljesítmény: 175 kW (238 LE) 3500/min
Max. forgatónyomaték: 550 Nm 1750/min
Hossz./szél./mag.: 4945/1845/1500 mm
Tengelytáv: 2900 mm
Fordulókör: 11,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1845/540 kg
Csomagtér: 450 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,9 s
Maximális sebesség: 250 km/h
Gyári átlagfogyasztás: 7,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 199 g/km
A modell alapára: 15 270 000 Ft