A Fiat annak idején egy olcsó megoldással lépett fel a kompaktkategóriából a középosztályba. A sikeres Brava műszaki alapjait használva, egy annál hosszabb kasztnijú, elegánsabb vonalú autót alkottak, a Mareát. A belső nívóját a kabinban felhasznált jobb minőségű anyagokkal, a plüsskárpitozású ülésekkel és a kényelmes első könyöklővel emelték. A motorkínálat nagyjából megegyezett, de míg a Brava készült 1,2-es benzinessel, addig a Marea belépőmotorja 1,4-es volt. Utóbbi helyett azonban erősen ajánlott az 1,6-os választása, mely jobban boldogul a testes autó mozgatásával.
Az A Vectra után a B-változat maga volt a német designforradalom, stílusos üzleti autót faragtak a már kissé unalmas Opelből. A jobb raktérhozzáférés, pakolhatóság és bővítési lehetőség érdekében a négyajtós helyett ajánlott az ötajtós kivitelt előnyben részesíteni, a kínálat óriási, könnyű megtalálni az igényeinknek megfelelő darabot.
Széthulló futómű, gyakori motorproblémák
Mind az olasz, mind a német modellel érdemes azonban fokozottan vigyázni, ugyanis rengeteg a lelakott vagy éppen külföldről behozott, visszatekert órájú példány. A kifejezetten az eladásra „feltuningolt”, hamvaiból felélesztett egyedek ritkán bizonyulnak néhány hónapnál tovább működőképesnek, gyakran akár a teljes vételár is újra rákölthető a látszatra rendben lévő autókra! Megfelelő szervizdokumentációk nélkül ne higgyünk a hirdetések zömében szereplő irreális kilométeradatoknak. Rengeteg, már a fotók alapján is „dögrováson” lévő, 10-12 éves dízel adattábláján szerepel például 150 000 km körüli futásteljesítmény – ezeket gyaníthatóan jobb elkerülni, ne csábuljunk el a kecsegtető árak láttán!
A Marea gyakran kopogó hangot hallató futóműve rosszul viseli a kíméletlen körülményeket, a lengéscsillapítók, a szilentek, a gömbfejek és a stabilizátorrudak élettartama sem valami hosszú. Ennél komolyabb gondot jelent a nehézkes váltókapcsolás, aminek hátterében általában a csereérett kuplungszerkezet található. A motortérben ildomos ellenőrizni az ékszíj, a turbófeltöltő, a légtömegmérő és a trafó állapotát. Ha nem indítható a Marea, az esetek többségében a generátor a ludas, de az akkusarukra is ajánlott egy pillantást vetni. Néha ugrál a Fiatok sebesség- és fordulatszámmutatója, de a gyertyakábelek, a dízelek adagolója és a vízpumpa is a gyenge láncszemek közé sorolhatók.
Akadhatnak elektromos hibák, kábelköteg-problémák, a rádió elnémulhat, vagy éppen a légzsák kontroll-lámpája világíthat. A kilincsek, a külső visszapillantó tükrök és a tetőlécek borítása mállik, a kopott elemek nem esztétikusak. Az első ülések filigrán váza könnyen törik, a bosszúságot pedig zörgések, csörgések fokozhatják, no meg a makacskodó csomagtérzár is. A Mareák világítása eléggé halovány, ezen a minőségi izzócsere sem igazán képes segíteni, ráadásul az égők otthoni cseréje a nehéz hozzáférhetőség miatt jelentős időt vesz igénybe.
A Vectra sem egy szentlélek, sőt! Az A-generációnál alkalmazott nyolcszelepes motorokkal a tulajok zöme nagyon elégedett volt, az Ecotec 16V blokkok azonban nem hozták ezt a megbízhatósági szintet. Elkoszolódó szenzorok, hibás motorjeladók, hengerfejkopások is szerepelnek az Opel szervizlajstromán. A periféria sem valami stabil: bedöglő önindító, generátor, alapjárati szabályozómotor, vízpumpa, adagolóelektronika és defektes EGR-szelepek is előfordulhatnak.
Gyenge pontnak számít az ABS jeladója, a lambdaszonda, a kormányösszekötő, továbbá a túlzott olajfogyasztás is. Bosszantó az elromló fedélzeti számítógép, a pixelhibás kijelző, a menet közben aktiválódó indításgátlós riasztó, a szoruló ablakmozgatás, a megolvadt izzófoglalat és a fényszóró eltörő magasságállítója.