Mivel a soros hathengeres és a V8-as motor turbófeltöltőkkel gyarapodott az elődhöz képest, a harmadik generációs BMW 6-os kupé úgy tud sportosabb lenni, hogy közben jócskán hízott: 75 mm-rel hosszabb a karosszéria és a tengelytáv, 39 mm-rel nőtt a szélesség. A csomagtér a gran turismókhoz méltóban 460 literes.
Mivel tanulmányként már találkoztunk vele, és vászontetős karosszériával már bemutatkozott, az új 6-os kupét régi ismerősként üdvözölhetjük. Ami új: LED-es fényszórók, és kifejezetten az autóhoz készített Bang&Olufssen hifi. Egyébként a meglévő BMW fejlesztéseket zsúfolták bele a 6-os kupéba, és semmivel se spóroltak: ha már sok pénze van az ügyfélnek, akkor lehetőséget adnak annak elköltésére.
Két motorral indul a forgalmazás, a háromliteres, 320 lóerős turbómotorral szerelt 640i a kerek kipufogóról ismerhető fel, a 4,4 literes, 407 lóerős biturbó V8-as 650i névre hallgat, és trapéz alakú kipufogókat kap. A fürgeségre nem lehet panasz, az alapmotorral 5,4, a V8-assal 4,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra a 6-os kupé, a szabványos fogyasztás elméleti értéke 7,7 illetve 10,4 l/100 km. Amíg az elődhöz még elérhető volt hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó, addig az új modell szériában nyolcfokozatú automatát kap; ezért kárpótlásul szériában adják a kormány mögött elhelyezett kapcsolófüleket.
A hathengeres motornál nem egyszerűen a motorleállítós Hatékony Dinamika csomagot használják, hanem egy olyat, amiben van egy Eco Pro üzemmód is. Ennél gombnyomásra spórolósra vált a motorkarakterisztika, a váltóvezérlés, a légkondi- és ülésfűtés vezérlés is a lehető legkevesebb energia felhasználásával dolgozik, a műszeregységben pedig nem csak a pillanatnyi, de az elmúlt idő átlagfogyasztását is figyelemmel tudja követni a sofőr.