Nem kell olyan nagyon komolyan venni azt a kitételt, hogy a Suzuki S-Concept csak tanulmány. Lényegében ugyanezt az autót kapják majd azok a vásárlók is, akik leadják a megrendelésüket az új Suzuki Swift Sportra.
Aki korábban már ült ilyen autóban, az nagyon is tisztában van annak hátrányaival: az ötfokozatú váltó miatt már közúton is épp csak elviselhető a zajszint az utastérben, és a sportülések ugyan jól tartanak, de végig olyan az ember érzése, hogy egy hokedlin ül. Jelentem, az új generációnál igyekeztek kiküszöbölni ezeket a hibákat, és ha már nekikezdtek a mérnökök, következetesen végigvitték a dolgokat.
Először is örülhettek a korábbinál szélesebb nyomtávnak, ami már alaphelyzetben nagyobb kanyarsebesség elérésével kecsegtet, ezt még megfejelték 18 colos könnyűfém felnikre húzott 225/45-s abroncsokkal. A sportülések kérdését igen látványos és átlagon felüli oldaltartással megáldott Recaro kagylókkal orvosolták, ami az eddiginél közelebb engedi az aszfalthoz a benne helyet foglaló embert.
Az igazi nagy vállveregetés azonban az erőátvitel fejlesztésért felelős embereknek jár, akik ugyan kitartottak az 1,6 literes négyhengeres mellett (M16A a motorkód), de teljesen új, és ami a legfontosabb, hat darab előremeneteli fokozattal rendelkező váltót készítettek. A legszebb, hogy a piros mezőt is feljebb tornázták, amíg az előző SSS esetén már 6800-nál véget ért a dal, addig az új autóban már egészen 7200-as percenkénti fordulatig lehet huzatni az egyes fokozatokat.
Élőben egyébként nagyon összeszedett képet mutat az autó, a sárga szín sokkal teltebb, mint az a sajtófotókon látható, és meglepő módon az akár vasalódeszkaként is használható hátsó spoiler se tűnik túlméretezettnek. Egy légbeömlő itt, egy szellőző ott, a menetszél meg alig győzi kerülgetni a combos kerékjáratokat – abszolút értelemben véve is sportosabb lett a megjelenés, nem csak a normál háromajtós Swifthez képest.
A második generációs SSS-re vágyakozóknak egyébként még novemberig kell a türelem erényét gyakorolniuk, hiszen a sorozatgyártásba csak akkorra van beütemezve az autó Esztergomban. Az addig elkészülő nullszéria és előszériás darabok tesztelési (a mérnökök élvezkednek) és sajtó (az újságírók élvezkednek) céllal készülnek, további sorsuk bizonytalan.