Rögtön helyreigazítással kell kezdenem. A cím félrevezető, hiszen itt most nem egy Polski Fiat126, hanem egye eredeti, olasz gyártású Fiat 126 átalakításról van szó, amit a szemfülesebbek már onnan is észrevehettek, hogy az autó jobbkormányos. Igen, Angliában járunk.
Azért engedtem meg magamnak ezt a kis csalást a címmel, mert igazából nem oszt, nem szoroz, hogy hol is gyártották az autót. A karosszéria megjelenése a korai években egyforma volt, legyen szó olasz, osztrák vagy lengyel változatról, és az is közös vonása a konstrukciónak, hogy meglehetősen rövid úton elkezdett rozsdásodni. Ez történt ezzel az autóval is, ráadásul ennek különösen örült a vásárló. Egyrészt az állapot tükröződött a vételárban is, másrészt különben se volt szüksége az olyan dolgokra, mint a padló.
Mindössze a külső borítás kellett ahhoz, hogy megvalósítsa az álmát. Angliában meglehetősen ritka a Fiat 126-os, így eshetett meg, hogy valaki szereti a Fiat 126 formáját. Mondjuk előnyös is lehet, hiszen a versenypályán az autót megpillantó ellenfelek először is elgondolkoznak azon, hogy lehet, hogy épp egy kispolszki próbálja meg letolni őket az útról…
Egészen pontosan egy annak látszó tárgy. Az autó lelke egy, számítógépen, CAD szoftverrel megtervezett bukókeret, amelyet úgy készítettek el, hogy beférjen a Fiat 126 kabinjába. A váz és a karosszéria összeházasítása úgy történt, hogy az egyébként is elrohadt padlót kivágták az olasz kocsiból, és egyszerűen ráhúzták azt a gurulóképes alapra. Ahhoz, hogy a kanyarokban se jöjjön zavarba a gép, jelentősen kiszélesítették a nyomtávot – az abroncsok burkolata és a karosszéria alsó részeinek szélesítése mind fémből készült.
Mindennek az adja az értelmét, hogy a technika talán még a karosszériánál is különlegesebb. Kezdjük rögtön azzal, hogy a Honda CBR1100XX, hétköznapi nevén a Blackbird motorkerékpárból származik az erőforrás. Mivel azonban jelen esetben viszonylag nehéz karosszériát kell mozgatnia, egy Rotrex mechanikus feltöltőt is szereltek az 1,1 literes négyhengeresre. Az eredmény 330 lóerő, aminek hála igen nagy meglepetéseket tud majd okozni a gép a komoly, gyári versenyautóknak is. A cél egyébként nem csak a pályanapokon való sikeres szereplés, de a rendszám megszerzése is a célok között van.
Ez egyébként nem hamvába holt vállalkozás Angliában, és még az is lehet, hogy a végén még a dugódíj alól is mentesül a gép. Az egyszerűség kedvéért megtartják a motorkerékpár váltóját, amely csak előremeneteli fokozatokkal rendelkezik. Egy autónál márpedig akadhatnak olyan szituációk, amiket nem lehet előre haladással megoldani – egy, a váltóhoz kapcsolódó elektromotorral oldják meg a hátramenetet. Már pedig ez azt jelenti, hogy belső égésű és elektromotort is használ az autó a haladáshoz, azaz a törvény betűjét szó szerint, és nem annak szellemében értelmezve hibrid hajtású. Még akkor is, ha lelke mélyén egy 330 lóerős, kevesebb, mint fél tonnás versenyautó.